Nestlé w Polsce, według analizy PwC, ujawnia statystyki ekonomiczne wskazujące, że w 2023 r. jego działalność wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej i umożliwiła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy. Opublikowany raport dostarcza również wglądu w wkład społeczny firmy w ostatnich latach.

Od ponad 30 lat Nestlé zwiększa swoją obecność w Polsce, systematycznie wprowadzając na rynek takie znane marki jak NESQUIK, NESCAFÉ i KITKAT, a także pielęgnując lokalne polskie marki takie jak WINIARY, BOBO FRUT i PRINCESSA oraz inwestując w krajowe zakłady produkcyjne. Po 32 latach intensywnego wzrostu, asortyment produktów Nestlé w Polsce obejmuje obecnie 70 marek i 1600 produktów, z których znaczna część jest produkowana w siedmiu fabrykach zlokalizowanych w Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu. Nestlé w Polsce prowadzi również sześć centrów badawczo-rozwojowych i ma swoją siedzibę w Warszawie. Ta rozległa sieć produkcyjno-biznesowa przyczynia się do tworzenia miejsc pracy i stymuluje lokalną gospodarkę. Kompleksowy wpływ działalności Nestlé na polską gospodarkę został szczegółowo opisany w niedawno opublikowanym raporcie PwC. Wyniki badania wskazują, że w 2023 r. Nestlé w Polsce wniosło 20,1 mld zł dodanej wartości ekonomicznej (poprzez inwestycje, tworzenie miejsc pracy i zakupy od lokalnych dostawców) – co stanowi 0,6% PKB Polski. Działalność Nestlé w Polsce doprowadziła również do wzrostu budżetu państwa o 1,7 mld zł, głównie z dochodów podatkowych.
– Trwała obecność Nestlé w Polsce charakteryzuje się stałym wzrostem, inwestycjami i reakcją na zmieniające się potrzeby konsumentów, co pozycjonuje firmę jako znaczącego gracza w polskim przemyśle spożywczym. Jednak aspirujemy do tego, aby być rozpoznawanym nie tylko poprzez nasze znane marki, ale także jako niezawodny partner, który zapewnia krajowi wartość dodaną. Nasz wpływ na polską gospodarkę wynika z udanej realizacji długoterminowej strategii inwestycyjnej, która kładzie nacisk na wzmacnianie lokalnych operacji. Sektory, w których wywieramy największy wpływ w kraju, to produkcja, handel detaliczny i rolnictwo – komentuje Aleksander Wasilewski, Prezes Zarządu Nestlé Polska.
Firmy Nestlé w Polsce zatrudniają łącznie 6,3 tys. osób w Centrali i zakładach produkcyjnych. Ponadto działalność tych firm wzmocniła utrzymanie 24 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości. Wydatki związane z działalnością firm wpłynęły również na dodatkowe 14,9 tys. miejsc pracy. Łącznie oznacza to, że Nestlé odegrało aktywną rolę we wspieraniu 45,2 tys. etatów w Polsce.
Źródło