Polska spółka internetowa pełna optymizmu. Planuje rekordowy rok

Shoper zakłada, że 2024 rok będzie dla niego rekordowy pod każdym względem oraz podtrzymuje wzrostowe prognozy dotyczące dynamiki GMV w następnych kwartałach — poinformował na wideokonferencji prezes spółki Marcin Kuśmierz.

Shoper próbuje skorzystać z rosnącego rynku e-commerce.
Shoper próbuje skorzystać z rosnącego rynku e-commerce. | Foto: Shutterstock

Widzimy rosnącą konsumpcję usług związaną ze sprzedażą wielokanałową. Widzimy to, że klienci są zainteresowani coraz bardziej sprzedażą zagraniczną. Pozostajemy optymistami jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu GMV również w trzecim i czwartym kwartale To będzie rekordowy pod każdym względem rok dla Shopera — powiedział prezes spółki, Marcin Kuśmierz. Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service).

GMV jest skrótowcem pochodzącym od anglojęzycznego pojęcia gross merchandise value (wartość brutto towarów). To miara, która określa całkowitą wartość wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepie w określonym czasie.

W poprzednim kwartale spółka, wyceniana na warszawskiej giełdzie na 1,3 mld zł, powołała specjalne centrum kompetencyjno-technologiczne, które specjalizuje się w obszarze sztucznej inteligencji.

— Nasi specjaliści prowadza kampanie, które promują biznesy naszych klientów w ekosystemach AI obecnych w wyszukiwarkach internetowych i widzimy, że te działania przynoszą zadawalające naszych klientów efekty — powiedziała dyrektorka ds. kadr, Anna Miśko.

— Chcemy być jako pierwsza spółka e-commerce miejscem, które oferuje polskim przedsiębiorcom rewolucyjne metody i kanały dotarcia do odbiorców — dodała.

W ocenie dyrektora handlowego Pawła Rybaka, kolejnym kamieniem milowym w rozwoju filaru logistyki było uruchomienie usługi Shoper Broker, w ramach której rozszerzona została oferta kurierska zarówno na krajowym rynku, jak i na rynkach zagranicznych. — W pierwszej kolejności uruchomiliśmy usługi automaty paczkowe od UPS i Orlen Paczki, a kolejni kurierzy są już w drodze — powiedział. Dodał, że nowe rozwiązania mają korzystny wpływ na marże spółki oraz współczynnik średniej prowizji od sprzedaży.

Shoper w II kwartale 2024 r. wyraźnie poprawił wyniki finansowe w ujęciu rok do roku.
Shoper w II kwartale 2024 r. wyraźnie poprawił wyniki finansowe w ujęciu rok do roku. | Trigon DM

Shoper w drugim kwartale 2024 roku miał 9,2 mln zł skorygowanego zysku netto, a skorygowana EBITDA wyniosła 15,8 mln zł. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami. Skorygowany zysk brutto wyniósł 11,4 mln zł (wzrost rdr o 29 proc.)

Zgodne z szacunkami okazały się również przychody spółki, które wyniosły w II kw. 46,1 mln zł (wzrost o 27 proc. rdr). Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,6 mln zł wobec 7,2 mln zł zysku przed rokiem.

Promocja

Pasywne inwestowanie

Polska spółka internetowa pełna optymizmu. Planuje rekordowy rok - INFBusiness

Plany inwestycyjne to łatwy w użyciu produkt do pasywnego inwestowania oszczędności. W ramach tego rozwiązania możesz tworzyć plany inwestycyjne, wybierając interesujące Cię ETF-y, dowolnie ustawiając procentowy udział każdej inwestycji oraz elastycznie nimi zarządzać. W ramach Planów Inwestycyjnych możesz mieć nawet kilka różnych planów (portfeli), składających się z różnych ETF-ów.

Zacznij pasywne inwestowanie już teraz

Ponadto wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wyniosła w drugim kwartale 2,6 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła blisko 3,5 mld zł (GMV Omnichannel). Oznacza to, że oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 35 i 61 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2023 r.

W lipcu i sierpniu 2024 roku sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty — wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30 proc. rdr, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.

businessinsider.com.pl

— Dwucyfrowy wzrost przychodów w drugim kwartale tego roku potwierdza silną pozycję rynkową Shopera oraz efektywność strategii rozwoju technologii i oferty. Z satysfakcją obserwujemy, jak nasze działania konsekwentnie przynoszą pozytywne rezultaty — powiedział dyrektor finansowy spółki Piotr Biczysko. Dodał, że cieszy również ponad pięciokrotnie wyższa dynamika wzrostu GMV Omnichannel naszych klientów w porównaniu z rynkiem.

Ponadto w lipcu i sierpniu 2024 roku sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty — wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30 proc. rdr, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. — Wyniki z dwóch pierwszych miesięcy trzeciego kwartału napawają nas optymizmem i stanowią dobry prognostyk na kolejne miesiące roku — powiedział Piotr Biczysko.

Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Od początku roku kurs jej akcji wzrósł o prawie 45 proc., czyli wyraźnie przebił stopę zwrotu z indeksów WIG i sWIG80 (po około 7 proc. w obu przypadkach). Za jeden walor płaci się teraz 46,5 zł, czyli nieco mniej niż w czasie oferty publicznej akcji z lata 2021 r. (sprzedawano wtedy akcje po 47 zł).

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *