Sieć sklepów z Podkarpacia podbija Warszawę. Strategia inna niż Biedronka i Lidl

Biedronka i Lidl od dłuższego czasu konkurują ze sobą, aby przekonać klientów, że oferują najniższe ceny na rynku. Natomiast nowy konkurent dyskretnie wkracza do Warszawy z zupełnie innym podejściem. Jest to sieć Frac, należąca do rodziny z Rzeszowa, która niedawno wybrała stolicę na swoją mini-ekspansję, otwierając tutaj swój szósty sklep. Zaledwie dwa lata temu sieć miała w sumie tylko 19 lokalizacji.

Rzeszowska sieć FRAC coraz mocniej wkracza na rynek warszawski
Rzeszowska sieć FRAC coraz mocniej wkracza na rynek warszawski | Fot. Piotr Molecki / East News

[zaktualizowany materiał]

Szósty sklep sieci Frac w Warszawie jest obecnie w budowie przy ulicy Czerskiej na Mokotowie i zostanie otwarty wkrótce. Będzie to również 28. lokalizacja sieci w Polsce, która dwa lata temu miała zaledwie 19 sklepów.

Sieć powstała w Rzeszowie, gdzie obecnie prowadzi 13 oddziałów. Jej pierwszy sklep w Warszawie został otwarty w 2016 r. w Karolkowa Business Park.

Czytaj także: Biedronka przejmie gigantyczną sieć na Ukrainie?

„Frac to polski sklep spożywczy, w którym jakość jest zawsze naszym priorytetem. Od ponad 30 lat dbamy o świeżość, smak i zadowolenie naszych klientów” – głosi reklama. Warszawa, będąc miastem znanym z relatywnie wysokich dochodów w Polsce, stwarza możliwości dla sklepów, które stawiają jakość ponad niskie ceny. Obecnie zajmuje drugie miejsce po Rzeszowie pod względem liczby sklepów Frac. Istnieją również dwie dodatkowe lokalizacje w Krośnie, Stalowej Woli i jedna w Krakowie.

Według najnowszych danych zgłoszonych przez Frac w Krajowym Rejestrze Sądowym, ich przychody za 2023 r. wyniosły 38 mln zł, co oznacza imponujący wzrost o 45 proc., podczas gdy zyski wzrosły o 74 proc. do 2,7 mln zł. Przy rentowności netto na poziomie 7,3 proc. wskazuje to na solidne podstawy do dalszej ekspansji. Na poziomie skonsolidowanym (grupa kapitałowa) grupa odnotowała 367 mln zł przychodów, ale stratę netto w wysokości 1,2 mln zł. W tym czasie sieć składała się z zaledwie 19 sklepów zatrudniających 784 osoby, a nie 28 sklepów, które ma teraz.

W 2023 roku firma poinformowała, że w czterech jej sklepach, nie licząc spółek zależnych, zakupy zrobiło ponad milion klientów, a średnia wartość koszyka wyniosła 36 zł. Sprzedaż warzyw, owoców i mrożonek stanowiła 16% całości, podczas gdy wędliny, konserwy mięsne i ryby stanowiły 15%.

Czytaj także: Lidl eksportuje polskie produkty. Rekord pobity

„Firma stawia sobie za cel oferowanie wyłącznie zdrowych i świeżych produktów, takich jak owoce, warzywa, mięso i wędliny, pochodzących od zaufanych producentów” – zaznaczono w raporcie finansowym.

Sieć Frac należy do rodziny Frąc, przy czym Agnieszka Frąc i Artur Frąc mają największe udziały, każdy blisko 22 procent. W zeszłym roku firma rozdysponowała

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *