Konsorcjum trzech firm zrealizowało odcinek Czyżew-Białystok, który jest częścią międzynarodowego projektu kolejowego Rail Baltica. Koszt prac wyniósł ok. 5 mld zł.

Przebudowanie trasy kolejowej E75 między Czyżewem a Białymstokiem zrealizowało konsorcjum firm PUT INTERCOR, Stecol Corporation i Sinohydro Corporation. Projekt zakładał budowę 71 km trasy wraz z tworzącą ją linią kolejową oraz siecią trakcyjną — czytamy w komunikacie.
Jak przekonują wykonawcy, to jedna z najdroższych tego typu realizacji w historii Polski.
Dzięki realizacji projektu skrócił się czas przejazdu koleją między Warszawą a Białymstokiem. Wybrane pociągi pokonują ten dystans w niespełna półtorej godziny, czyli blisko godzinę szybciej niż w przeszłości. To m.in. efekt zmodernizowania nawierzchni torowej, zabudowy nowoczesnych rozjazdów, wykonania nowej sieci trakcyjnej i zwiększenia przepustowości linii, a co za tym idzie — osiągania w przyszłości wyższej prędkości przez pociągi pasażerskie.
W ramach projektu zbudowano też również m.in. blisko 200-metrowy most nad rzeką Narew w Uhowie ora 14 skrzyżowań dwupoziomowych — wiaduktów oraz tuneli — co umożliwiło likwidację wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych na trasie.
dla niektórych pociągów, modernizacja stacji w Białymstoku oraz budowa nowego mostu kolejowego i skrzyżowań dwupoziomowych – to niektóre z efektów przebudowy trasy
Liderem projektu było polskie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., a partnerami dwie firmy z grupy Power China: Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited. Głównym inwestorem projektu była spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trasa Czyżew-Białystok stanowi część planowego połączenia kolejowego między Polską, krajami bałtyckimi a Finlandią.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło