Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Koniec prac na trasie Czyżew-Białystok. To część Rail Baltica - Gospodarka i Biznes News

Koniec prac na trasie Czyżew-Białystok. To część Rail Baltica

Konsorcjum trzech firm zrealizowało odcinek Czyżew-Białystok, który jest częścią międzynarodowego projektu kolejowego Rail Baltica. Koszt prac wyniósł ok. 5 mld zł.

Pociąg na stacji w Białymstoku
Pociąg na stacji w Białymstoku | Foto: Materiały prasowe

Przebudowanie trasy kolejowej E75 między Czyżewem a Białymstokiem zrealizowało konsorcjum firm PUT INTERCOR, Stecol Corporation i Sinohydro Corporation. Projekt zakładał budowę 71 km trasy wraz z tworzącą ją linią kolejową oraz siecią trakcyjną — czytamy w komunikacie.

Jak przekonują wykonawcy, to jedna z najdroższych tego typu realizacji w historii Polski.

Dzięki realizacji projektu skrócił się czas przejazdu koleją między Warszawą a Białymstokiem. Wybrane pociągi pokonują ten dystans w niespełna półtorej godziny, czyli blisko godzinę szybciej niż w przeszłości. To m.in. efekt zmodernizowania nawierzchni torowej, zabudowy nowoczesnych rozjazdów, wykonania nowej sieci trakcyjnej i zwiększenia przepustowości linii, a co za tym idzie — osiągania w przyszłości wyższej prędkości przez pociągi pasażerskie.

W ramach projektu zbudowano też również m.in. blisko 200-metrowy most nad rzeką Narew w Uhowie ora 14 skrzyżowań dwupoziomowych — wiaduktów oraz tuneli — co umożliwiło likwidację wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych na trasie.

dla niektórych pociągów, modernizacja stacji w Białymstoku oraz budowa nowego mostu kolejowego i skrzyżowań dwupoziomowych – to niektóre z efektów przebudowy trasy

Liderem projektu było polskie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., a partnerami dwie firmy z grupy Power China: Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited. Głównym inwestorem projektu była spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Trasa Czyżew-Białystok stanowi część planowego połączenia kolejowego między Polską, krajami bałtyckimi a Finlandią.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *