Toyota corolla jest autem, które najczęściej można spotkać we flocie warszawskich taksówkarzy. Sytuacja ta może się jednak zmienić. Auta z Chin radzą sobie coraz lepiej na naszym rynku krajowym – i mają szansę na zmiany również w sektorze przewozów osobowych. Freenow by Lyft, jeden z głównych graczy na naszym rynku, właśnie poinformował o rozpoczęciu kooperacji z firmą BYD w Polsce.

Od września 2025 r. do teamu Freenow w Warszawie dołączyło już 50 zelektryfikowanych samochodów marki BYD. W przeciągu najbliższych 6 miesięcy ilość tych wozów zwiększy się do kilkuset, obejmując największe miasta w naszym kraju – czytamy w wiadomości prasowej.
Do teamu taksówek Freenow włączają się odmienne modele BYD z napędem super hybrydowym DM-i jak BYD Seal 5 czy BYD Seal U oraz w pełni elektrycznym jak BYD Seal. Pojazdy chińskiej marki BYD będą dostępne w usługach Comfort, Premium oraz Green w aplikacji Freenow.
„Freenow poprzez partnerstwo z BYD nie tylko inwestuje w nowoczesny i bardziej ekologiczny team, ale również przyczynia się do dywersyfikacji rynku taxi w Polsce, zdominowanego na przestrzeni ostatnich lat przez dwa-trzy modele popularnych producentów” – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Freenow by Lyft w Polsce.
Nie jest sekretem, że w chwili obecnej wśród polskich taksówkarzy najpopularniejszą marką jest japońska toyota, a w szczególności model corolla. Przedstawiciele firm przewozowych oceniają, że corolle stanowią aktualnie niemal 50 proc. teamu taksówek w stolicy.
Karta Lunchowa dla pracowników – benefit z którego korzystają Polacy
„Dzięki współpracy z BYD, do teamu dołączają fabrycznie nowe auta z roku 2025, co pozwala jeszcze bardziej zredukować średni wiek wozów wykorzystywanych w usługach przewozowych” – czytamy w komunikacie Freenow. Firma dodaje, że dzięki porozumieniu z chińskim gigantem udział hybryd we flocie wzrośnie – a w tym momencie wynosi on ok. 53 proc.
BYD to jeden z największych producentów samochodów na świecie. W zeszłym roku wyprodukował ponad 4,3 mln aut. Firma została utworzona w Chinach na początku 2003 r. Ma siedzibę w chińskiej metropolii Shenzhen.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło