Nowe międzynarodowe lotnisko zostanie wkrótce otwarte w stolicy Grenlandii. Umożliwi to nie tylko lądowanie po raz pierwszy większych samolotów. To również utorowanie drogi dla bezpośrednich lotów z USA i Europy. Kolejne lotniska mają powstać w niedalekiej przyszłości, a już niektórzy mówią o ogromnym zainteresowaniu turystycznym.
- Od końca listopada w stolicy Grenlandii będą mogły startować duże samoloty odrzutowe
- Uruchomione zostanie pierwsze lotnisko zdolne obsłużyć wielkie maszyny
- W przyszłości powstaną jeszcze dwa lotniska
- Trzy nowe obiekty lotnicze na Grenlandii będą kosztować łącznie ponad 800 mln dol.
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Od końca listopada duże samoloty będą mogły po raz pierwszy lądować w Nuuk, stolicy Grenlandii, dzięki nowemu, dłuższemu pasowi startowemu i eleganckiemu, nowemu budynkowi terminalu. Obecnie do dyspozycji dużych samolotów odrzutowych są dwa pasy zbudowane przez Amerykanów. „Myślę, że będzie to miało duży wpływ. Jestem pewien, że będziemy świadkami wielu zmian w turystyce” — mówi Jens Lauridsen, dyrektor naczelny operatora Greenland Airports, którego słowa przytacza BBC.
Od 28 listopada bezpośrednie loty do Nuuk będą odbywać się z Kopenhagi, przewożąc ponad 300 pasażerów. Z kolei latem przyszłego roku linie United Airlines rozpoczną loty z Nowego Jorku, a Nuuk stanie się głównym węzłem komunikacyjnym Grenlandii. W 2026 r. drugie międzynarodowe lotnisko zostanie otwarte w najpopularniejszym miejscu turystycznym Grenlandii, mieście Ilulissat, 350 mil na północ od Nuuk. Następnie powstanie nowe lotnisko regionalne w Qaqartoq, największym mieście na południu Grenlandii.
Wakacje na Grenlandii? Nowe lotniska mają przyciągnąć turystów
Jacob Nitter Sorensen, dyrektor naczelny narodowego przewoźnika Air Greenland, powiedział, że nowe międzynarodowe lotnisko w Nuuk „będzie dla nas dużym przełomem„. „Skróci to czas podróży i zmniejszy koszty produkcji lotów. Ceny biletów są już niższe, a wraz ze wzrostem popytu linia ma nadzieję dodać nowe trasy w Europie i Ameryce Północnej oraz potencjalnie zainwestować w nowe samoloty.
Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo
Ten samolot jest nazywany Łosiem. Uniesie aż 78 ton ładunku
„Lot z Europy do Nuuk trwa nieco ponad cztery godziny. Ze wschodniego wybrzeża USA to również cztery godziny. Znajdujemy się więc dokładnie pośrodku. Jest bardzo, bardzo duże zainteresowanie ze strony wszystkich głównych przewoźników w Europie” — mówi Jens Lauridsen, którego słowa przytacza BBC.
Trzy lotniska kosztują łącznie ponad 800 mln dol. Inwestycja została częściowo sfinansowana przez Duńczyków. Większe samoloty towarowe, które wkrótce będą mogły lądować w Nuuk, pozwolą na przylot większej ilości towarów i łatwiejszy eksport.
Jednak to turystyka będzie największym zwycięzcą. Jak wylicza BBC, zagraniczni turyści przybyli na Grenlandię w rekordowej liczbie 140 tys. w ubiegłym roku, co jest wzrostem o 36,5 proc. w porównaniu do 2022 r.
„Już teraz przeżywamy boom turystyczny i czujemy, jak turystyka może wpływać na mniejsze miejscowości w dobry, ale i negatywny sposób” — mówi pani Nathanielsen, która nadzoruje nowe prawo turystyczne wprowadzane jesienią tego roku. Minister biznesu Naaja Nathanielsen twierdzi, że nowe lotniska będą miały „głęboki” wpływ na lokalne społeczeństwo. „Czuję, że to naprawdę zmieni mapę Grenlandii”.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło