Warszawa: Ryanair zainwestuje 45 mln zł i stworzy 200 nowych miejsc pracy

Irlandzka linia lotnicza tworzy w Warszawie Centrum Eskalacji Obsługi Klienta, którego celem jest uproszczenie procesu ubiegania się przez pasażerów o odszkodowanie za opóźnione i odwołane loty, o czym informuje „Rzeczpospolita”. Gazeta wskazuje, że ta nowa inicjatywa stworzy 200 miejsc pracy, a inwestycja ma wynieść 45 mln zł. Projekt ten oznacza kolejne znaczące zobowiązanie w naszym kraju, podkreślając rosnące znaczenie Polski w działalności Ryanair.

Planowana inwestycja w centrum usług ma pokazać rosnące znaczenie Polski dla kadry zarządzającej Ryanair
Planowana inwestycja w centrum serwisowe ma pokazać rosnące znaczenie Polski dla kadry zarządzającej Ryanair | Zdjęcie: Shutterstock
  • Ryanair uruchamia w Warszawie Centrum Eskalacji Obsługi Klienta, inwestując 45 mln zł
  • Centrum stworzy 200 miejsc pracy i usprawni proces wypłacania odszkodowań za opóźnione loty
  • Polska staje się strategicznym węzłem dla Ryanair, po Irlandii
  • Ryanair szacuje swoje inwestycje w Polsce na kilka miliardów dolarów
  • Więcej aktualności biznesowych znajdziesz na Businessinsider.com.pl

Jako nowy dodatek do sieci serwisowej irlandzkich linii lotniczych, warszawski hub przyspieszy procedury rekompensat dla pasażerów dotkniętych zakłóceniami lotów. Dzięki temu klienci będą mogli szybciej otrzymać należne im odszkodowanie, co zmniejszy uciążliwość długich procesów składania roszczeń.

Zgodnie z oświadczeniami cytowanymi w „Rzeczpospolitej”, 200 osób zostanie zatrudnionych w centrum, które jest obecnie w budowie. Dzień otwarty zaplanowano na 4 czerwca, dając kandydatom możliwość dowiedzenia się więcej o dostępnych ofertach pracy. Oznacza to kolejną fazę wzrostu Ryanair w Polsce i jest wskaźnikiem strategicznego znaczenia naszego rynku dla firmy.

Przeczytaj także: Największa linia lotnicza Europy planuje podnieść ceny tego lata

Pomoc pasażerom w nowym centrum

Specjaliści z Customer Service Escalation Centre będą obsługiwać zgłoszenia opóźnionych lub odwołanych lotów i pomagać w sprawnym przetwarzaniu skarg. Przedstawiciele Ryanair zapewniają, że placówka będzie priorytetowo traktować szybkie odpowiedzi na problemy wynikające z ograniczonej przepustowości lotniska lub niekorzystnych warunków pogodowych .

Tracy Kennedy z zespołu ds. relacji z klientami, cytowana przez „Rzeczpospolitą”, podkreśla, że centrum będzie dostarczać aktualizacje w czasie rzeczywistym, aby wspierać podróżnych podczas nieoczekiwanych zmian w rozkładach lotów. Podkreśla również, że pasażerowie mogą ostatecznie oczekiwać szybkich odpowiedzi za pośrednictwem czatu na żywo i rozwiązań wsparcia opartych na sztucznej inteligencji.

Rosnące znaczenie Polski

Dla Ryanair jest to kolejna inwestycja w Polsce i pierwsza tego typu w całej grupie. Zarząd spółki stwierdza, że nasz kraj ewoluuje w drugi najważniejszy ośrodek dla linii lotniczych, po Irlandii.

Michał Kaczmarzyk, CEO Buzz Airlines, wskazuje, że w Polsce już działa linia czarterowa w ramach tego samego holdingu, a także centra planowania załóg, hangary serwisowe i zespoły opracowujące rozwiązania IT dla Ryanair. Uważa, że rozwój ten obejmuje niemal każdy aspekt działalności linii lotniczej, od obsługi lotów po postęp technologiczny, o czym donosi „Rzeczpospolita”.

Obecnie Ryanair zatrudnia w kraju prawie 3500 osób, w tym załogi Buzz, mechaników i specjalistów IT. Kaczmarzyk szacuje, że sam Buzz ma prawie 2000 pracowników, a Wrocław jest gospodarzem ośrodka konserwacji Boeinga 737 i centrum IT.

Dodatkowo około 700 pracowników zajmuje się obsługą pasażerów, a kolejnych 150 pracuje w krakowskim ośrodku szkoleniowym dla personelu pokładowego. Prezes Buzz przewiduje, że utworzenie ośrodków takich jak ten w Warszawie jeszcze bardziej wzmocni obecność Ryanair wzdłuż Wisły, zwłaszcza biorąc pod uwagę plany zatrudnienia dodatkowych 200 pracowników.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że inwestycje dokonane dotychczas w Polsce można oszacować na kilka miliardów dolarów. Wynika to częściowo z faktu, że Buzz obsługuje flotę 74 samolotów, a przychody grupy w Polsce przekraczają 3 miliardy złotych.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *