Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
O ile AI pomnoży przychody sieci handlowych? [raport] - Fashion Biznes - Gospodarka i Biznes News

O ile AI pomnoży przychody sieci handlowych? [raport] – Fashion Biznes

O ile AI pomnoży przychody sieci handlowych? [raport] - Fashion Biznes - INFBusiness

Firma doradcza Bain & Company opublikowała raport prognozujący wpływ AI, a dokładnie narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję, między innymi na przychody sieci handlowych. Okazuje się, ze dzięki nowoczesnym technologiom te mogą wzrosnąć nawet o 10 proc.

Przeczytaj również: Popularne sklepy internetowe z zarzutami prezesa UOKiK. „Wielokrotnie podkreślaliśmy, że informacja o cenie musi być podana jasno”

Wpływ AI na przychody sieci handlowych. Wyniki raportu Bain & Company

Z analiz firmy Bain & Company wynika, że największy potencjał na zwiększenie sprzedaży ma wykorzystanie sztucznej inteligencji przy usprawnieniu procesu wyszukiwania produktów, stworzeniu spersonalizowanego asystenta zakupów, czy też skuteczniejszych rekomendacjach zakupowych.

– Wiodące sieci handlowe od pewnego czasu testują rozwiązania oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki testom już widzą znaczne korzyści płynące z jej wykorzystania. Znajdujemy się dziś u progu rewolucji w handlu podobnej do czasów, gdy upowszechnił się internet – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, partner Bain & Company Patryk Rudnicki.

Przeczytaj również: Laurella pod lupą UOKiK-u. Klientki skarżą się na problemy z zamówieniami i zwrotami

Wykorzystanie narzędzi opartych o AI może pomóc zwiększyć produktywność także w obszarze marketingu. Według ekspertów Bain & Company, wprowadzenie tego typu rozwiązań może zapewnić wzrost produktywności w marketingu o 30-40 proc. Sztuczna inteligencja może wspierać proces automatyzacji zarządzania asortymentem. Ponadto pomóc w zdobywaniu informacji na temat produktów i rozwiązywaniu codziennych problemów, z jakimi mierzy się obsługa sklepów. Wprowadzenie AI w tym obszarze może zwiększyć produktywność pracowników od 5 do nawet 25 proc. Raport udowadnia, że AI może poprawić przychody sieci handlowych nawet o 10 proc.

Centrum handlowe schody ruchome korytarz galerii handlowej w Polsce
fot. Unsplash

PAP, Zdjęcie główne: Unsplash

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *