Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Off-White sprzedane przez LVMH. Co dalej z marką Virgila Abloha? - Gospodarka i Biznes News

Off-White sprzedane przez LVMH. Co dalej z marką Virgila Abloha?

Pokaz off-white ss2025

Off-White ma nowego właściciela. 30 września koncern LVMH ogłosił sprzedaż tej kultowej marki, założonej przez Virgila Abloha, firmie Bluestar Alliance. W portfolio nowego właściciela znajdują się takie marki jak Scotch & Soda czy Hurley.

„Koncern LVMH jest dumny ze spuścizny, którą Off-White zbudował pod wizjonerskim przywództwem Virgila Abloha” – czytamy w oświadczeniu. „Bluestar Alliance to idealny partner, aby dalej poprowadzić tę markę. […] Jesteśmy przekonani, że pod ich zarządem Off-White będzie nadal innowacyjny, zachowując ducha i wartości marki.” 

Przeczytaj również: Polak pracuje z Rihanną i Charli XCX. Teraz znalazł się w rankingu 500 najbardziej wpływowych w modzie

Dziedzictwo Virgila Abloha

Marka Off-White została założona w 2012 roku przez Virgila Abloha, który pełnił funkcję dyrektora kreatywnego do swojej śmierci w listopadzie 2021 roku. Zaledwie cztery miesiące wcześniej, w lipcu 2021 roku, Abloh sprzedał 60% udziałów w marce koncernowi LVMH. 

Obecnie marka działa w ramach umowy licencyjnej z firmą holdingową Farfetch New Guards Group (NGG), która przewiduje możliwość renegocjacji lub wypowiedzenia umowy w 2026 roku.

Przeczytaj również: Powstaje nowy film o modzie! “The Dress” opowie o Ann Lowe, która zaprojektowała suknię ślubną dla Jackie Kennedy

W czerwcu 2023 roku nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora generalnego Off-White. Nowym CEO został Cristiano Fagnani, co było częścią szerszych zmian w strukturze NGG. Pomimo tej zmiany, nie opublikowano żadnych oficjalnych informacji dotyczących wpływu zmiany własności na umowę licencyjną.

Sytuacja komplikuje się dodatkowo ze względu na przejęcie Farfetch przez koreański koncern e-commerce Coupang. Nie wiadomo, jakie są przyszłe plany nowego właściciela względem luksusowych aktywów Farfetch, w tym NGG. W styczniu br. pojawiły się nieoficjalne informacje, według których włoska firma inwestycyjna Style Capital rozważa przejęcie NGG.

Przeczytaj również: “To koniec Farfetch”. Platforma szykuje masowe zwolnienia, pracę stracą setki osób

Co dalej z Off-White?

Od śmierci Virgila Abloha marka Off-White boryka się z wyzwaniem znalezienia własnej drogi bez wizjonerskiego założyciela. W tym kontekście decyzja o sprzedaży następuje w zaskakującym momencie. Zaledwie miesiąc temu Off-White zorganizował imponujący pokaz podczas New York Fashion Week, który wydawał się zwiastować nowy rozdział w historii marki streetwear. Był to debiut IB Kamary jako oficjalnego dyrektora kreatywnego, po dwóch i pół roku pracy nad projektami marki. 

„Przejęcie marki Off-White to wyjątkowa okazja dla Bluestar Alliance, aby uhonorować i rozwijać trwałe dziedzictwo Virgila Abloha” — powiedział Joey Gabbay, CEO Bluestar Alliance, w oficjalnym komunikacie. „Nabycie marki oraz możliwość strategicznego inwestowania i wykorzystania naszego globalnego zaplecza zasobów pozwolą na kontynuację kulturowej i kreatywnej dynamiki, którą zapoczątkował Virgil. Bluestar Alliance jest zdeterminowane, by tę wizję konsekwentnie realizować i rozwijać.”

Przeczytaj również: Polska sprzeciwia się Shein i Temu. Rząd domaga się konkretnych działań

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *