Polski producent kultowego obuwia ujawnił zyski za ostatni kwartał – Fashion Biznes

Klapki Kubota polskiej marki

Polska marka Kubota przedstawiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Choć w drugim kwartale przychody netto ze sprzedaży wyniosły 5.342.786,32 zł, co oznacza spadek o blisko 14,8% rok do roku, to cały pierwszy półrocze przyniósł wzrost przychodów o 10,2%.

Wyniki finansowe Kubota S.A. – II kw. 2024

Kubota S.A. w drugim kwartale 2024 roku zanotowała zysk brutto wysokości 81 021,28 zł. W analogicznym okresie roku poprzedniego wynik ten był znacznie wyższy, osiągając wartość 521 249,41 zł.

W drugim kwartale br. koszty działalności operacyjnej spółki wyniosły 5,2 mln zł i były niemal identyczne jak w tym samym okresie roku poprzedniego. Największy udział w tych kosztach miały wartość sprzedanych towarów i materiałów oraz usługi obce. 

Na koniec czerwca bieżącego roku aktywa Kubota S.A. osiągnęły wartość 9,2 mln zł. Największą część tej kwoty stanowiły należności krótkoterminowe, głównie od Jeronimo Martins Polska, które powinny zostać uregulowane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Na saldzie widnieje również należność od spółki Decathlon Polska, która powinna zostać uregulowana w kolejnym kwartale. Dodatkowo, spółka dysponowała znaczącymi środkami pieniężnymi (2.801.845,62 zł) oraz zapasami towarów (w kwocie 1.171.789,50 zł), co wskazuje na jej płynność finansową.

Kubota S.A., oprócz kapitałów własnych, dysponuje również możliwością pozyskania dodatkowych środków finansowych w formie kredytów bankowych. Spółka posiada udzielone przez banki linie kredytowe o łącznym dostępnym limicie w wysokości 2,8 mln zł, przeznaczone na finansowanie bieżącej działalności operacyjnej. W drugim kwartale 2024 roku spółka nie zdecydowała się na wykorzystanie tych linii kredytowych.

Przeczytaj również: Esprit znalazł kupca. Co dalej z europejskimi sklepami marki? 

Kubota – co to za firma?

Klapki Kubota, które w latach 90. podbiły serca Polaków, powróciły na rynek w wielkim stylu. Reaktywowana w 2018 roku przez grupę łódzkich przedsiębiorców, odzyskała swoją pozycję na rynku, umiejętnie łącząc sentyment konsumentów z nowoczesnym podejściem do produkcji obuwia. Kubota to dziś nie tylko kultowe klapki na rzep, ale także rozwijająca się linia odzieży. 

Sukces marki to efekt nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także przemyślanej strategii marketingowej, opartej na wykorzystaniu mediów społecznościowych i współpracy z influencerami. Kubota to jednak nie tylko biznes – marka aktywnie angażuje się w działania społeczne, wspierając m.in. społeczność LGBTQ+. Szybki rozwój firmy zaowocował debiutem na NewConnect w 2022 roku. W planach jest dalsza ekspansja na nowe, międzynarodowe rynki. 

Przeczytaj również: Alina Sztoch, KUBOTA: “Klient Kuboty nie kupuje klapków, tylko styl życia” [WYWIAD]

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *