W tym roku duże marki wycofują się z promocji gadżetów i wydarzeń z okazji Miesiąca Dumy

Specjalna wysłanniczka Departamentu Stanu ds. praw LGBT+ Jessica Stern w rozmowie z Michałem Sznajderem

Jessica Stern, Specjalna Wysłanniczka ds. Praw LGBT+ w Departamencie Stanu, rozmawia z Michałem Sznajderem TVN24

Według CNN amerykańskie firmy zamierzają ograniczyć swoje inicjatywy marketingowe i wydatki na tegoroczny Miesiąc Dumy. Do tej pory było to pełne życia święto, podczas którego sprzedawcy ozdabiali swoje witryny sklepowe tęczowymi flagami, prezentowali koszulki i kubki do kawy z motywem LGBT+ przy wejściach, zmieniali swoje logo na platformach mediów społecznościowych i podkreślali swoje datki charytatywne.

„Firmy działają ostrożnie, unikając prominentnych kampanii i jawnego publicznego wsparcia. Badanie przeprowadzone przez Gravity Research wskazuje, że trzydzieści dziewięć procent planuje ograniczyć swoje publiczne zaangażowanie w Miesiąc Dumy w tym roku” – podaje CNN.

Obejmuje to sponsorowanie wydarzeń związanych z Miesiącem Dumy, dzielenie się w mediach społecznościowych wiadomościami o wsparciu dla praw osób LGBT+ oraz oferowanie produktów związanych z Miesiącem Dumy na sprzedaż.

W tym roku duże marki wycofują się z promocji gadżetów i wydarzeń z okazji Miesiąca Dumy - INFBusiness Czerwiec jest miesiącem dumy Shutterstock

Pride Month, nazywany również LGBT+ Pride Month, obchodzony jest na całym świecie przez cały czerwiec. W tym miesiącu osoby LGBTQ+ organizują i biorą udział w różnych wydarzeniach promujących równość, w tym festiwalach, marszach na rzecz równości, paradach, koncertach i wykładach edukacyjnych.

Przeczytaj także: Miesiąc dumy LGBT. „Chodzi o oddanie hołdu tym, którzy byli pionierami w walce o swoje prawa” >>>

Obawy dotyczące administracji Trumpa

Jak wyjaśniono na stronie internetowej stacji, firmy obawiają się potencjalnej reakcji ze strony prawicowych konsumentów i aktywistów, a także możliwych reperkusji ze strony administracji Trumpa. Federalne agencje ostrzegają przed dochodzeniami w sprawie firm, które wdrażają programy różnorodności, równości i integracji.

„Oczywiste jest, że administracja i jej zwolennicy wpływają na zmianę” — stwierdził Luke Hartig, prezes Gravity Research. „Firmy stają w obliczu rosnącej presji, aby powstrzymać się od angażowania się i głośnego wsparcia” — dodał.

Niektóre organizacje ograniczyły również wydatki na tegoroczne wydarzenia ze względu na niepewność gospodarczą wynikającą z ceł nałożonych przez prezydenta USA Donalda Trumpa.

To konserwatywne podejście oznacza znaczącą zmianę dla firm, które wcześniej przekształcały swoje coroczne obchody LGBT+ w okazje do budowania marki. Odzwierciedla to szerszą transformację w korporacyjnej Ameryce, gdzie wiele firm ograniczyło swoje inicjatywy na rzecz różnorodności w miejscu pracy w odpowiedzi na presję ze strony administracji Trumpa i aktywistów republikańskich.

„Administracja promuje środowisko antybiznesowe i antypracownicze”

Rzecznicy gejów, lesbijek i osób transseksualnych twierdzą, że reakcja administracji Trumpa utrudnia firmom konkurowanie, innowacyjność i przyciąganie talentów. Ostrzegają, że firmy mogą narazić swoją bazę klientów na szwank, minimalizując wsparcie dla rosnącej liczby osób LGBTQ+ zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Odsetek dorosłych Amerykanów identyfikujących się jako LGBT+ wzrósł do 9,3% populacji.

„Wykorzystując agencje federalne, takie jak EEOC i Departament Sprawiedliwości, jako narzędzia do zastraszania firm, które opowiadają się za włączeniem osób LGBT+, ta administracja tworzy atmosferę antybiznesową i antypracowniczą” – zauważył Eric Bloem, wiceprezes ds. obywatelstwa korporacyjnego w Human Rights Campaign Foundation.

Wiele firm wycofało również swoją politykę i świadczenia dla pracowników LGBT+ w obliczu negatywnych reakcji.

„Firmy, które angażują się tylko wtedy, gdy im to odpowiada, lub wycofują się, gdy stają w obliczu presji politycznej, ryzykują utratą zaufania i wiarygodności” – dodał Bloem.

Spadająca sprzedaż, pozwy sądowe i bojkoty

CNN przypomina, że w 2023 r. kampania marki Bud Light i współpraca z transpłciowym influencerem Dylanem Mulvaneyem wywołały sprzeciw i bojkoty ze strony społeczności LGBT+. Słaba reakcja Bud Light również frustrowała obrońców praw LGBT+. W zeszłym roku firma ograniczyła sprzedaż produktów Pride Month w sklepach stacjonarnych.

Podobnie w 2023 r. prawicowi aktywiści i konsumenci obrali sobie za cel Target w mediach społecznościowych za jego produkty o tematyce LGBT+. Wokół kostiumów kąpielowych zaprojektowanych dla osób transseksualnych narosło wiele kontrowersji, które firma ostatecznie wycofała ze sprzedaży. W mediach społecznościowych krążyły błędne informacje sugerujące, że były one przeznaczone dla dzieci, co było nieprawdą.

Silna krytyka doprowadziła do spadku sprzedaży i pozwów sądowych ze strony prorepublikańskich organizacji prawnych.

W tym roku Target podchodzi do sprzedaży produktów świątecznych z większą ostrożnością, oferując w wybranych lokalizacjach „kolekcję obejmującą artykuły domowe, zwierzęta, książki, płyty winylowe oraz odzież i akcesoria dla dorosłych”.

„Jesteśmy całym sercem oddani promowaniu inkluzywności dla wszystkich — członków naszego zespołu, gości, partnerów dostawczych i ponad 2000 społeczności, którym z dumą służymy” — oświadczył rzecznik Target. „Robimy to konsekwentnie od wielu lat i będziemy nadal upamiętniać Miesiąc Dumy, dostarczając różnorodne produkty w specjalnych edycjach, organizując wewnętrzne inicjatywy wspierające nasz wyjątkowy zespół i sponsorując lokalne wydarzenia w dzielnicach w całym kraju” — dodał. Jednak produkty Pride firmy Target są bardziej

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *