Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Answear zwiększa przychody o blisko 26 proc. Co napędza sprzedaż spółki? - Gospodarka i Biznes News

Answear zwiększa przychody o blisko 26 proc. Co napędza sprzedaż spółki?

Answear / Modelka siedzi na beżowej kanapie. Jest ubrana w czarne szerokie spodnie, czarną skórę oraz białą koszulę

W ostatnich godzinach Answear opublikował wstępny raport finansowy za III kwartał bieżącego roku. Okazuje się, że w omawianym okresie przychody ze sprzedaży spółki wzrosły rdr aż o 25,8 proc. Niewątpliwie jest to wynik odpowiednio dobranej oferty, dobrze skrojonego okresu letnich wyprzedaży oraz skutecznego marketingu. Czego możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach, a także jak na przedstawione wyniki zareagował kurs? Przyjrzeliśmy się informacjom z rynku.

Raport finansowy Answear. Wstępne wyniki za III kwartał 2024

Według sprawozdawczości MSSF, w III kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży spółki Answear wstępnie wzrosły dwucyfrowo do 343,6 mln zł. W tym samym okresie jej sprzedaż online znalazła się na poziomie 350 mln zł, czyli o 26,7 proc. powyżej zeszłorocznego wyniku.

– Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku – komentował prezes zarządu Answear, Krzysztof Bajołek.

Nie można jednak zapomnieć o kosztach generowanych przez Answear w III kwartale. Spółka prowadziła na dużą skalę działania marketingowe, ponadto była wystawiona na coroczne wyprzedaże, które charakteryzują się niższymi marżami. Oznacza to, że osiągnięty w tym okresie zysk z pewnością nie będzie charakteryzował się aż tak wysokim poziomem rocznego wzrostu.

Przeczytaj również: Akcje Nike cały czas tanieją. To konsekwencja opublikowanego raportu

Przychody polskiego e-commerce’u. I, II i III kwartał 2024

Bieżący rok to czas rozkwitu sprzedaży Answear. Warto jednak zauważyć, że wyniki spółki rozkręcały się z kolejnymi miesiącami. W I kwartale 2024 roku dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., by w II kwartale zwiększyć się do 20 proc. rdr. W III kwartale zbliżyła się już do 26 proc. rdr. Co miało największy wpływ na zaprezentowane dane? Z pewnością wzmocnienie samej marki oraz intensywne działania marketingowe. Nie można jednak zapomnieć o coraz lepszej sile nabywczej konsumentów.

Narastająco, przychody ze sprzedaży w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku wyniosły 975,6 mln zł (+17,6 proc. rdr). W tym samym okresie sprzedaż online znalazła się na poziomie 973,8 mln zł (+17,8 proc. rdr). – Dynamika sprzedaży nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż – podsumował Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear: prognoza na IV kwartał 2024

Dynamika sprzedaży zaprezentowana przez Answear w III kwartale bieżącego roku jest dla spółki zadowalająca. Pokrywa się ona z wcześniejszymi założeniami, co z pewnością pozwala z optymizmem spoglądać na ostatnie trzy miesiące 2024 roku. Jak podaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear, w ostatnim kwartale wyniki nie będą obciążane znaczącymi wydatkami na marketing, a będzie to możliwe dzięki większemu wolumenowi przychodów osiąganemu w tym czasie.

Przeczytaj również: Sprzedajesz na Vinted? Platforma skontaktuje się z tobą z prośbą o ważne informacje

Reakcja kursu na wstępne wyniki Answear. Notowania e-commerce’u

Na opublikowane dane pozytywnie zareagował kurs notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki Answear. Po godzinie 13:00 drożeje on o 1,70 proc. do 23.90 zł. Warto podkreślić, że pozwala mu to na delikatne odbicie od strefy zbliżającej się do wartości minimalnej z ostatnich 52 tygodni, która znajduje się na poziomie 20,90 zł. Najwyższa cena walorów omawianej spółki w omawianym okresie wyniosła 33 zł.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *