Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Stella McCartney odzyskała kontrolę nad marką. Odkupiła udziały LVMH - Gospodarka i Biznes News

Stella McCartney odzyskała kontrolę nad marką. Odkupiła udziały LVMH

Stella McCartney wykupuje udziały od LVMH i odzyskuje kontrolę nad firmą. Projektantka w eleganckim oversize'owym garniturze na pokazie mody, otoczona publicznością, z której wiele osób robi zdjęcia telefonami.

Stella McCartney odkupiła mniejszościowy pakiet udziałów w swojej marce od koncernu LVMH. Pomimo to projektantka wciąż będzie pełniła funkcję doradcy grupy w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Około pięć lat po tym, jak grupa LVMH zainwestowała w markę Stella McCartney, projektantka odkupiła od niej mniejszościowy pakiet udziałów. O tej transakcji poinformowano w poniedziałek.

Jak donosi portal Business of Fashion, McCartney nadal będzie wspierać prezesa zarządu LVMH, Bernarda Arnaulta, oraz zespół kierowniczy grupy w kwestiach zrównoważonego rozwoju, pełniąc funkcję Globalnego Ambasadora Zrównoważonego Rozwoju.

Grupa modelek pozujących razem ze Stellą McCartney, ubranych w różnorodne stylizacje modowe, w tym eleganckie płaszcze, sukienki i swetry, w klimatycznym, przyciemnionym wnętrzu.

Stella McCartney – od Grupy Kering, przez LVMH, po niezależność

Stella McCartney, córka Paula McCartneya, rozpoczęła swoją przygodę z modą w 2001 roku, tworząc markę pod własnym nazwiskiem. Początkowo współpracowała z Gucci Group, jednak w 2018 roku zdecydowała się odkupując swoją połowę udziałów i kończąc tym samym wieloletnie partnerstwo z Keringiem. Rok po rozwiązaniu umowy, McCartney przeniosła swój biznes pod skrzydła LVMH, największego konkurenta grupy Kering, co wywołało duże poruszenie w branży mody. Brytyjska projektantka zachowała stanowisko dyrektor kreatywnej we własnej marce, stając się jednocześnie doradczynią koncernu w kwestii zrównoważonego rozwoju. 

Produkty Stella McCartney są obecnie dostępne w 48 własnych butikach oraz 21 franczyzowych salonach zlokalizowanych w takich miastach jak Nowy Jork, Londyn, Paryż, Mediolan, Tokio, Szanghaj i Pekin. Kolekcje marki są dystrybuowane w 77 krajach za pośrednictwem 863 specjalistycznych sklepów i domów towarowych, a także sprzedawane online w 100 krajach.

Komunikat o odkupieniu mniejszościowych udziałów od LVMH pojawia się w okresie, kiedy branża luksusowa boryka się z zahamowaniem wzrostu. Mniejsze marki odczuwają skutki tej sytuacji w większym stopniu niż większe koncerny, które skupiają się na obsłudze bardziej zamożnych i starszych klientów o wyższej zdolności płatniczej.

Dowiedz się więcej: Pionierka mody eko. Jak Stella McCartney doszła na szczyt?

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *