InPost rozbudowuje sieć we Francji, Hiszpanii i Portugalii — poinformowała grupa w piątkowym komunikacie. Ma już ponad 12 tys. punktów na Półwyspie Iberyjskim oraz 700 paczkomatów we Francji — doprecyzowano.

„Jestem niezmiernie dumny z tempa naszego rozwoju zarówno na Półwyspie Iberyjskim, jak i we Francji. Obecnie posiadamy największą, niezależną sieć własnych punktów OOH (Out of Home — przyp. red.) na Półwyspie i zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, stale umacniamy swoją pozycję lidera” — przekazał w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
InPost rozrasta się w Europie
Grupa InPost na rynkach Mondial Relay (francuska firma przesyłkowa przejęta przez InPost w 2021 roku — przyp. red.) dostarczyła w minionym roku 266,6 mln paczek, a sama sieć wzrosła o 50 proc., głównie dzięki 28 proc. wzrostowi w sektorze B2C — podano. Całkowity wolumen dostarczony do paczkomatów wzrósł o 80 proc. rdr. W 2024 r. Inpost zainstalował blisko 4 tys. nowych paczkomatów, osiągając łącznie 9,200 tys. urządzeń.
Dodano, że na koniec ub. r. grupa posiadała ponad 82 tys. punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 tys. paczkomatów i 35 tys. punktów PUDO (czyli Pick-Up, Drop-Off) w dziewięciu krajach: Belgii, Francji, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Przesyłki międzynarodowe InPost uruchomił w ubiegłym roku. Grupa oferuje również usługi kurierskie oraz fulfillment dla e-commerce, współpracując przy tym z ponad 100 tys. sprzedawców internetowych. W ubiegłym roku firma obsłużyła prawie 1,1 mld przesyłek.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło