Sieć Bricomarché, należąca do Grupy Muszkieterów, ujawniła swoje plany na najbliższe lata. Do 2030 roku planuje podwoić obroty, zdobyć 20% udziału w rynku artykułów gospodarstwa domowego i ogrodu oraz rozszerzyć sieć do 400 sklepów.

Sieć świętuje 25-lecie istnienia na polskim rynku – pierwszy sklep firmy został otwarty w Żarach w 2000 roku. Obecnie posiada 221 sklepów w całym kraju. Niedawno otwarto sklep w Kłobucku w województwie śląskim.
„Obroty Bricomarché w 2005 roku, po pięciu latach działalności, wyniosły 300 mln zł, osiągając prognozowany poziom 4,5 mld zł w 2025 roku. To najlepszy dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów. Ale to dopiero początek. W 2028 roku planujemy przekroczyć 5,8 mld zł i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty” – zapowiada Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce.
Docelowa struktura obejmie również trzy centra dystrybucyjne i osiem magazynów budowlanych. Większość sklepów Bricomarché jest zarządzana przez franczyzobiorców. „ W ciągu ostatnich pięciu lat właściciele sklepów Bricomarché zapłacili ponad 200 mln zł podatku dochodowego” – wynika z oświadczenia firmy.
Obecnie w sieci Bricomarché działa 260 przedsiębiorców, w tym 120 kobiet i 140 mężczyzn. 29% właścicieli to multifranczyzobiorcy, którzy prowadzą więcej niż jedną lokalizację, a 10% to dzieci przedsiębiorców, kontynuujące rodzinny biznes, poinformowała firma.
Grupa Muszkieterów to zrzeszenie blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami dom i ogród Bricomarché. W 2024 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld zł.
Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło