Aż 90% polskich firm zwiększyło swoje przychody w ubiegłym roku, wynika z raportu Adyen Index: Retail Report. Przedsiębiorcy pracują obecnie nad wdrażaniem strategii na bieżący rok – 29% z nich planuje otwarcie nowych sklepów stacjonarnych w kraju, a 24% planuje rozbudowę sprzedaży w ramach social commerce.

Dane z badania „Adyen Index: Retail Report 2025” pokazują, że rok 2024 był udany finansowo dla polskich firm. Aż 90% z nich zwiększyło przychody w porównaniu z rokiem poprzednim. Najczęściej deklarowanym poziomem wzrostu było 20%, wskazane przez 12% firm. Na kolejnych miejscach znalazły się wzrosty o 30% (10% wskazań) i 10% (10% wskazań). Warto zauważyć, że co dwunasta firma (8%) zwiększyła swoje przychody aż o połowę, a ponad 6% podwoiło je rok do roku.
Jak czytamy w badaniu Adyen, przedsiębiorcy „dążą do czegoś więcej”.
Badanie „Adyen Index: Retail Report” pokazuje, że firmy wyraźnie dostrzegają związek między jakością obsługi a wynikami finansowymi. Co piąta firma (21%) planuje wdrożyć rozwiązania wspierające zakupy w sklepach stacjonarnych – takie jak nowe metody płatności, kioski do sprawdzania dostępności produktów i kasy samoobsługowe. Jeszcze większy odsetek (24%) zapowiada inwestycje w sztuczną inteligencję, która ma między innymi przyspieszyć cykle rozwoju produktów. Dynamicznie rozwija się również handel społecznościowy – prawie co czwarta firma (24%) planuje zwiększyć aktywność w mediach społecznościowych, wykorzystując je jako dodatkowy kanał sprzedaży.
Wśród inicjatyw bezpośrednio ukierunkowanych na zwiększenie przychodów dominują te ukierunkowane na poprawę efektywności procesów i wygody klienta. 28% firm wdroży płatności jednym kliknięciem, a 27% będzie poszukiwać sposobów na obniżenie kosztów przetwarzania transakcji. Co czwarta firma (26%) zamierza wprowadzić tanie metody płatności, które obniżą koszty operacyjne i zwiększą rentowność.
„Nasze obserwacje pokazują, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej traktują technologię nie tylko jako narzędzie wsparcia operacyjnego, ale także jako realny motor wzrostu. Inwestycje w nowe metody płatności i automatyzację procesów zakupowych poprawiają doświadczenia klientów, a także obniżają koszty i zwiększają konwersję – zarówno online, jak i offline” – komentuje Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen.
Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło