Lukas Podolski inwestuje w sieć kebabów z automatu. To będą kebabomaty

Była gwiazda niemieckiej reprezentacji i zawodnik Górnika Zabrze Lukas Podolski planuje wielką ofensywę ze swoją kolońską siecią kebabów Mangal. Jak twierdzi dziennik „Die Welt”, wkrótce ma powstać sieć tysięcy automatów przygotowujących i sprzedających tureckie jedzenie, bez udziału tradycyjnego personelu. Stoi za tym notowana na giełdzie niemiecka firma zajmująca się robotyką.

Lukas Podolski podczas otwarcia jednego ze swoich lokali z kebabem.
Lukas Podolski podczas otwarcia jednego ze swoich lokali z kebabem. | Foto: IMAGO/Christoph Hardt/Imago Stock and People/East News / East News
  • Lukas Podolski planuje otworzyć sieć automatów do produkcji i sprzedaży kebabów w Niemczech i w Polsce
  • Automaty miałyby sprzedawać tureckie jedzenie bez udziału tradycyjnego personelu
  • Pierwszy oddział sieci z robotami ma zostać otwarty w Kolonii lub Düsseldorfie w 2025 roku
  • Więcej informacji o biznesie znajdziesz na Businessinsider.com.pl

Jak pisze niemiecki dziennik, „co prawda były mistrz świata w piłce nożnej niekoniecznie uosabia niemieckiego ducha inżynierii, niemniej 39-latek może pomóc niemieckiemu start-upowi z branży robotyki w osiągnięciu przełomu”. Podolski planuje szybko rozszerzyć swoją sieć kebabów Mangal za pomocą robotów w całych Niemczech oraz w Polsce.

Kebabomaty od mistrza

Plan zakłada stworzenie sieci do nawet 2400 automatów, które będą produkować i sprzedawać kebaby bez udziału tradycyjnego personelu. Hamburski start-up Circus jest partnerem w tym przedsięwzięciu.

Jest to plan z kilkoma zastrzeżeniami. Zadziała tylko wtedy, gdy sieć kebabów naprawdę będzie w stanie osiągnąć szybki wzrost i jeśli automatyzacja faktycznie sprawdzi się w oddziałach testowych. Założyciel Circus, Nikolas Bullwinkel, zapewniał w rozmowie z „Weltem”, że technologia jest stabilna.

Sieć kebabów Podolski’s Mangal również dopiero raczkuje. Podolski otworzył pierwszy lokal ze swoim partnerem biznesowym Metinem Dagiem w 2010 r. Dziesięć lat później rozpoczęła się ekspansja na większą skalę.

Na stronie internetowej przedsiębiorstwa znajduje się obecnie 30 oddziałów. Celem jest stworzenie marki z tradycyjnego dania Döner Kebab.

Niedawno Podolski otworzył pierwszy lokal w Berlinie. I to przy znanym Kottbusser Tor w słynnej dzielnicy Kreuzberg. To, zdaniem „Welta”, ma zwiastować ogólnokrajowe ambicje firmy. Jeśli koncepcja odniesie sukces, sieć może przyspieszyć swój rozwój dzięki automatom. Jednak, jak zauważa niemiecki dziennik, jeden automat dla tej sieci to inwestycja rzędu od 150 do 200 tys. euro. Pierwszy oddział sieci z robotami ma zostać otwarty w Kolonii lub Düsseldorfie w 2025 roku i pokaże, czy koncepcja się przyjmie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *