Biedronka zwraca klientom pieniądze. Efekt decyzji UOKiK-u w sprawie „Magii rabatów”

UOKiK zakwestionował praktyki Jeronimo Martins w akcji promocyjnej. Klienci otrzymają vouchery

UOKiK zakwestionował praktyki Jeronimo Martins w akcji promocyjnej. Klienci otrzymają voucheryUOKiK, Shutterstock

Część klientów sieci sklepów Biedronka jest uprawniona do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów – wynika z komunikatu udostępnionego na stronie sklepu. To skutek decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w związku z akcją promocyjną sklepu, która "naruszała zbiorowe interesy konsumentów".

Sieć sklepów Biedronka została zobowiązana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przyznania swoim klientom nowych voucherów o wartości 150 zł, które można wykorzystać na zakup dowolnych produktów. Bon będzie ważny przez rok.

Przyznanie dodatkowych 150 zł dotyczy klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci.

„Klienci, którzy otrzymali voucher w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.” i nie został on przez nich zrealizowany w odpowiednim terminie niezależnie od przyczyny, uprawnieni są do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów (z wyłączeniem: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych), niezależnie od ich wartości, ważny rok od daty jego otrzymania (bez możliwości zamiany na gotówkę)” – czytamy na stronie internetowej sklepu Biedronka.

Vouchery od Biedronki w ramach rekompensaty. Jak otrzymać?

W przypadku uczestników programu lojalnościowego Moja Biedronka sieci sprawa jest prosta, bo oni powinni otrzymać automatyczny zwrot na karcie Moja Biedronka, której używali w czasie promocji.

Jednak klienci, którzy zrezygnowali z uczestnictwa w programie proszeni są przez właściciela sklepu o kontakt. „Klienci, którzy brali udział w ww. akcji promocyjnej, a następnie zrezygnowali z uczestnictwa w programie Moja Biedronka proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, kontakt telefoniczny pod nr tel.: 800 080 010 (z telefonu stacjonarnego – połączenie bezpłatne) lub (22) 205 33 00 (z telefonu komórkowego lub z zagranicy – opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów) lub e-mailowy na adres: [email protected]” – czytamy w komunikacie.

Będą musieli jednak podać numer karty sklepu użytej przy dokonywaniu zakupów w ww. akcji promocyjnej lub przekazanie paragonu potwierdzającego skorzystanie z ww. akcji promocyjnej.

Decyzja UOKiK w sprawie przyznania środków przez Biedronkę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję w sprawie promocji „Magia rabatów”. Akcja miała miejsce między 1 a 3 grudnia 2022 r. i w jej ramach właściciele karty lojalnościowej Moja Biedronka zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki. Połowę kwoty wydanej na te produkty mieli potem otrzymać w formie vouchera do wykorzystania na kolejne zakupy. 

Wynika z niej, że Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie, właściciel sieci sklepów Biedronka, stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów we wskazanej akcji promocyjnej przez „niepodawanie konsumentom w sposób czytelny, jednoznaczny oraz we właściwym czasie istotnych informacji na temat zasad dotyczących realizacji vouchera, co wprowadza konsumentów w błąd w zakresie rzeczywistych warunków dotyczących możliwości wykorzystania vouchera w ramach promocji, a przez to może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową”.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *