Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Biedronka zwraca klientom pieniądze. Efekt decyzji UOKiK-u w sprawie "Magii rabatów" - Gospodarka i Biznes News

Biedronka zwraca klientom pieniądze. Efekt decyzji UOKiK-u w sprawie „Magii rabatów”

UOKiK zakwestionował praktyki Jeronimo Martins w akcji promocyjnej. Klienci otrzymają vouchery

UOKiK zakwestionował praktyki Jeronimo Martins w akcji promocyjnej. Klienci otrzymają voucheryUOKiK, Shutterstock

Część klientów sieci sklepów Biedronka jest uprawniona do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów – wynika z komunikatu udostępnionego na stronie sklepu. To skutek decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w związku z akcją promocyjną sklepu, która "naruszała zbiorowe interesy konsumentów".

Sieć sklepów Biedronka została zobowiązana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przyznania swoim klientom nowych voucherów o wartości 150 zł, które można wykorzystać na zakup dowolnych produktów. Bon będzie ważny przez rok.

Przyznanie dodatkowych 150 zł dotyczy klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci.

„Klienci, którzy otrzymali voucher w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.” i nie został on przez nich zrealizowany w odpowiednim terminie niezależnie od przyczyny, uprawnieni są do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów (z wyłączeniem: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych), niezależnie od ich wartości, ważny rok od daty jego otrzymania (bez możliwości zamiany na gotówkę)” – czytamy na stronie internetowej sklepu Biedronka.

Vouchery od Biedronki w ramach rekompensaty. Jak otrzymać?

W przypadku uczestników programu lojalnościowego Moja Biedronka sieci sprawa jest prosta, bo oni powinni otrzymać automatyczny zwrot na karcie Moja Biedronka, której używali w czasie promocji.

Jednak klienci, którzy zrezygnowali z uczestnictwa w programie proszeni są przez właściciela sklepu o kontakt. „Klienci, którzy brali udział w ww. akcji promocyjnej, a następnie zrezygnowali z uczestnictwa w programie Moja Biedronka proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, kontakt telefoniczny pod nr tel.: 800 080 010 (z telefonu stacjonarnego – połączenie bezpłatne) lub (22) 205 33 00 (z telefonu komórkowego lub z zagranicy – opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów) lub e-mailowy na adres: bok@biedronka.pl” – czytamy w komunikacie.

Będą musieli jednak podać numer karty sklepu użytej przy dokonywaniu zakupów w ww. akcji promocyjnej lub przekazanie paragonu potwierdzającego skorzystanie z ww. akcji promocyjnej.

Decyzja UOKiK w sprawie przyznania środków przez Biedronkę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję w sprawie promocji „Magia rabatów”. Akcja miała miejsce między 1 a 3 grudnia 2022 r. i w jej ramach właściciele karty lojalnościowej Moja Biedronka zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki. Połowę kwoty wydanej na te produkty mieli potem otrzymać w formie vouchera do wykorzystania na kolejne zakupy. 

Wynika z niej, że Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie, właściciel sieci sklepów Biedronka, stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów we wskazanej akcji promocyjnej przez „niepodawanie konsumentom w sposób czytelny, jednoznaczny oraz we właściwym czasie istotnych informacji na temat zasad dotyczących realizacji vouchera, co wprowadza konsumentów w błąd w zakresie rzeczywistych warunków dotyczących możliwości wykorzystania vouchera w ramach promocji, a przez to może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową”.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *