Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Gofry weszły do kampanii prezydenckiej. Które są naprawdę polskie? - Gospodarka i Biznes News

Gofry weszły do kampanii prezydenckiej. Które są naprawdę polskie?

Rafał Trzaskowski rozpalił debatę na temat wafli Prince Polo w zeszły weekend. Jego komentarze były tak znaczące, że nawet jego najzagorzalsi przeciwnicy zaczęli dyskutować o słodyczach podczas swoich wieców, spierając się o to, które przysmaki są bardziej polskie i patriotyczne. Przyjrzeliśmy się firmom stojącym za markami, które wyglądają na polskie, ale od kilku lat nie są własnością krajowych inwestorów.

Produkcja wafli Prince Polo w zakładzie Olza w Cieszynie w 1993 roku.
Produkcja wafli Prince Polo w zakładach Olza w Cieszynie w 1993 roku | Fot. Mirosław Noworyta / Agencja Wyborcza.pl / Agencja Gazeta
  • Na spotkaniu przedwyborczym Rafał Trzaskowski chwalił wafle Prince Polo jako symbol owocnej współpracy między Polską i USA.
  • Jego przeciwnicy podkreślali również pochodzenie znanych słodyczy w naszym kraju. Sławomir Mentzen wyraził dumę z innych wafli
  • Postanowiliśmy zbadać, kto stoi za produkcją wielu popularnych artykułów w Polsce. Słodyczy, między innymi towarów
  • Okazuje się, że nazwa brzmiąca po polsku nie zawsze wskazuje na własność kapitału krajowego. W rzeczywistości często jest odwrotnie.
  • Więcej szczegółów na temat biznesu znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

Rafał Trzaskowski omawiał patriotyzm ekonomiczny podczas inauguracyjnej konwencji w Gliwicach na początku grudnia. Zaczął od znanej zalewajki, chwaląc jednocześnie polskie wina i gęsinę.

W zeszły weekend powtórzył ten sentyment. Podczas wiecu w Ostrowcu Świętokrzyskim poparł dodatkowe produkty ukochanych polskich marek. Zaczął od ogórków Urbanek, ale kontynuował eksplorację.

— Jeśli ktoś nie przepada za ogórkami, to może lubi czekoladki. Okazuje się, że produkty „Solidarności” z Lublina są najbardziej lubiane w Azerbejdżanie. A z własnego doświadczenia: Prince Polo z Olzy Cieszyńskiej. Jeśli odwiedzisz Islandię, wszyscy tam spożywają Prince Polo — kontynuował.

Ten ostatni przedmiot jest w rzeczywistości produkowany przez amerykańskie firmy od wielu lat. „Można powiedzieć prezydentowi Trumpowi: to jest najlepszy symbol relacji między Polską a Stanami Zjednoczonymi” – zauważył.

Wypowiedzi Trzaskowskiego zostały szybko skontrowane przez jego oponentów. Karol Nawrocki wykorzystał okazję, by nazwać swojego rywala „gofrem”. – Nowy symbol naszej współpracy, bezpieczeństwo Polski, składał się z myśliwców F-35, wyrzutni HIMARS, czołgów Abrams i ochrony NATO. Byliśmy naiwni, ponieważ Rafał „gofr” Trzaskowski musiał się pojawić i zadeklarować, że symbolem tych relacji jest gofr Prince Polo – zakpił.

Tymczasem Sławomir Mentzen w Toruniu zapewnił, że jest dumny z Toruńskich Wafli Teatralnych, a nie z amerykańskiego Prince Polo.

Amerykańskie wafle z Cieszyna

W rzeczywistości produkcją tych kultowych wafli zajmuje się obecnie

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *