Jak dbać o kulturę innowacyjności? Ten polski koncern pokazuje, jak zachęcać pracowników do kreowania nowych pomysłów biznesowych

Największy polski ubezpieczyciel generuje pomysły na nowe rozwiązania technologiczne i testuje je wspólnie z biznesem.

Jak dbać o kulturę innowacyjności? Ten polski koncern pokazuje, jak zachęcać pracowników do kreowania nowych pomysłów biznesowych - INFBusiness
  • Dni Innowacji PZU to coroczne wydarzenie, podczas którego pracownicy są nagradzani za najbardziej innowacyjne projekty.
  • Program PZU Ready for Startups wspiera współpracę z młodymi firmami technologicznymi, pomagając w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań na różnych etapach rozwoju.
  • PZU wdrożył 47 z 76 wybranych rozwiązań, które usprawniają wewnętrzne procesy i poprawiają doświadczenia klientów.

PZU zorganizował Dni Innowacji – wydarzenie, podczas którego pracownicy są nagradzani za najciekawsze i najbardziej innowacyjne projekty zrealizowane w ciągu ostatniego roku.

W tym roku zgłoszonych zostało 11 projektów, spośród których blisko 1200 pracowników PZU wybrało w głosowaniu pięć finałowych, które powalczyły o zwycięstwo w konkursie Innowacja Roku 2024. Zgłaszane przez pracowników PZU inicjatywy dotyczą zarówno projektów usprawniających wewnętrzne prace, jak i obecnych i dopiero planowanych do wdrożenia rozwiązań dla klientów. Jury nagrodziło trzy najlepsze projekty z obszaru obsługi szkód, wsparcia sprzedaży oraz obszaru zdrowotnego.

– Dni Innowacji to nasze coroczne święto. To świetna okazja do wymiany pomysłów na wykorzystanie nowych technologii w Grupie PZU oraz docenienie zespołów, które rozwijają innowacyjne rozwiązania. Chcemy inspirować i zachęcać do działania, dlatego finałowej gali towarzyszyła między innymi debata o AI i prezentacja dronów kroczących – opowiada Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji w PZU.

Coroczne Dni Innowacji, których finałem jest konkurs Innowacja Roku, PZU organizuje od 2018 roku. Co roku prezentuje się na nich nawet kilkanaście projektów. Wydarzenie organizuje zespół Laboratorium Innowacji PZU, które generuje pomysły na nowe rozwiązania technologiczne i testuje je wspólnie z biznesem.

Współpraca z młodymi firmami technologicznymi

Przy ich opracowywaniu i wdrażaniu PZU jest otwarte na współpracę z młodymi firmami technologicznymi. Tego typu projekty powstają w ramach prowadzonego przez Laboratorium Innowacji programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Współprace obejmują różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych po wdrożenia komercyjne, poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych.

– Jako Laboratorium Innowacji wspieramy jednostki biznesowe PZU w generowaniu pomysłów na nowe rozwiązania, ich testowaniu i wdrażaniu. Nie zawsze jest to łatwe zadanie, tym bardziej że działamy w branży regulowanej, a ostatnie lata to okres wzmożonego pojawiania się nowych technologii, które wymagają umiejętności szybkiej adopcji. Jednym z głównych mierników, którym się kierujemy wdrażając innowacje, jest korzyść biznesowa dla naszej firmy – dodaje Marcin Kurczab.

Podczas 7 lat działania eksperci z PZU przeanalizowali ponad 7 tys. potencjalnych innowacji, z których ostatecznie wybrali 76 rozwiązań, a PZU wdrożył 47 z nich. Innowacje służą zarówno usprawnianiu wewnętrznych procesów, jak i konsekwentnemu poprawianiu doświadczeń klientów.

W ramach programu PZU Ready for Startups ubezpieczyciel współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi partnerami. Dzięki współpracy z brytyjską firmą technologiczną PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce i jeden z pierwszych na świecie wdrożył rozwiązanie wykorzystujące AI w obsłudze szkód komunikacyjnych. Aplikacja umożliwia klientom przesyłanie zdjęć i opisu szkody pojazdu, a oparty na AI system w czasie rzeczywistym analizuje na tej podstawie zakres oraz rodzaj uszkodzeń i w ciągu kilku minut generuje wstępny kosztorys.

We współpracy z duńskim insurtechem PZU wdrożył nowoczesną porównywarkę zakresów ubezpieczeń, która dostarcza szczegółowych analiz porównawczych produktów dostępnych w ofercie innych ubezpieczycieli oraz pozwala na efektywne monitorowanie zmian zachodzących w ich ofercie.

Z kolei w ramach programu prewencyjnego „Minuta dla skóry” PZU oferował identyfikację znamion na skórze przy użyciu innowacyjnej, certyfikowanej medycznie aplikacji mobilnej. Potrzebowała ona zaledwie kilkudziesięciu sekund na ocenę ryzyka wystąpienia nowotworu skóry z ponad 90-procentową precyzją, robiąc to na podstawie zdjęć znamienia, wykonanego smartfonem przez użytkownika.

Więcej informacji na temat oferty PZU dla startupów można znaleźć na www.pzu.pl/innowacje.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

Rating: 5.00/5. From 1 vote.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *