Polscy e-klienci w akcji: 60% nabywców łowi okazje w trakcie eventów typu Prime Days na Amazon.pl.

Analizujemy preferencje zakupowe polskich e-konsumentów: 60% kupujących szuka okazji cenowych podczas wydarzeń takich jak Prime Day na Amazon.pl

Shutterstock
Shutterstock

Wiele artykułów w obniżonych cenach od 7 do 8 października na Amazon.pl

● W tym roku Amazon celebruje czwartą rocznicę Amazon Prime w Polsce, a klienci Prime mogą radować się wyjątkowymi zniżkami na mnogość produktów podczas Dni Prime, które trwają od 7 października, do godziny 23:59 dnia 8 października.

● Każdy, kto aktualnie nie jest użytkownikiem Prime, może przetestować abonament Amazon Prime w ramach darmowego, 30-dniowego okresu testowego i dołączyć do wydarzenia.

● Zgodnie z wynikami badania HarrisX dla Amazon, eventy zakupowe stanowią jeden z kluczowych bodźców skłaniających do zakupów online w Polsce. Więcej niż 1/3 kupujących (36%) wskazuje zniżki jako najważniejszy motyw, dla którego dokonuje zakupów przez internet, dystansując nabywanie prezentów (22%) czy transakcje sezonowe (22%).

Polscy e-klienci w akcji: 60% nabywców łowi okazje w trakcie eventów typu Prime Days na Amazon.pl. - INFBusiness

Zgodnie z nowym badaniem HarrisX, Polacy robiący zakupy w internecie, coraz częściej przejawiają przemyślane podejście – 60% nabywców planuje swoje zakupy pod kątem wydarzeń promocyjnych, takich jak Dni Prime w sklepie Amazon.pl, które trwają w dniach 7–8 października. To wydarzenie umożliwia klientom Prime nabycie mnóstwa produktów w lepszych cenach oraz oferuje ekskluzywne okazje na towary zarówno globalnych, jak i polskich marek, w tym Philips, Tefal, Garmin, Puma, LEGO, Nivea, Bosch, Kubota, Krosno, NÉONAIL czy urządzenia Amazon jak Echo, Fire, Kindle, Ring, Blink oraz Eero. Fakt, że Polacy oczekują na tego typu wydarzenia, również został potwierdzony przez wyniki badania HarrisX dla Amazon – aż 71% ankietowanych odczuwa radość znajdując rewelacyjną okazję zakupową, a 42% pragnie być pierwszymi, którzy mogą zakupić popularne artykuły.

Poszukiwacze okazji czy zapobiegliwi kupujący – spojrzenie na zakupy online Polaków

Polscy e-konsumenci posiadają swoje swoiste „strategie nabywcze”, które ukazują ich potrzeby i sposoby działania. Jak prezentuje badanie HarrisX dla Amazon*, wielu Polaków racjonalnie podchodzi do zakupów – aż 60% ankietowanych planuje je specjalnie pod kątem eventów promocyjnych, aby zaoszczędzić więcej pieniędzy, podczas gdy 57% określa konkretny budżet przed zakupami, a ponad połowa (55%) wykorzystuje promocje do zaopatrzenia się w produkty codziennego użytku. 64% starannie sprawdza ceny przed wydarzeniem zakupowym, by upewnić się, że otrzymuje faktyczną zniżkę, a 59% orzekło, że tego rodzaju akcje wspomagają im kontrolować własne wydatki.

Polscy e-klienci w akcji: 60% nabywców łowi okazje w trakcie eventów typu Prime Days na Amazon.pl. - INFBusiness

Nie wszyscy jednak lubią tak dokładnie wszystko układać – wielu polskich konsumentów (65%) pobudza przyjemność z wypatrywania okazji, a odnalezieniu świetnej promocji w trakcie wydarzeń zakupowych towarzyszy radosne podniecenie. Ci autentyczni poszukiwacze okazji czują satysfakcję, kiedy wypatrzą korzystną ofertę, którą mogą ogłosić swoim krewnym (44%). Są także osoby, które poszukują produktów będących aktualnie na fali i chcą należeć do ich pierwszych użytkowników (42%). Daje im to możliwość aktywnego kreowania trendów, a nie tylko za nimi iść. Nieprzerwanie od lat rośnie też segment klientów, którzy cenią sobie możliwość selekcji produktów od regionalnych firm czy wytwórców. Według danych Teraz Polska, aż 84% konsumentów, mając alternatywę, deklaruje zamiar kupienia produktu polskiej proweniencji [1].

„Nie jest sekretem, że Polacy uwielbiają promocje, a dokonywanie zakupów podczas eventów zakupowych ma dla nich mocny aspekt emocjonalny. W związku z tym z dużą radością obserwujemy, jak od czterech lat klienci w Polsce mogą doświadczać nowego wymiaru zakupów online dzięki subskrypcji Amazon Prime. Ten program oferuje cały wachlarz benefitów i umożliwia klientom robienie zakupów tak, jak chcą i kiedy chcą. Nasze badania pokazują również, że Polacy to wyjątkowo świadomi nabywcy, prezentujący zróżnicowane preferencje zakupowe – od perfekcyjnie przygotowanych i obeznanych planistów, po trendsetterów szukających rozchwytywanych nowości na czasie czy zwolenników lokalnych produktów. Nasze wydarzenie Dni Prime zostało stworzone, by zaspokoić te odmienne oczekiwania” – relacjonuje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

Polscy e-klienci w akcji: 60% nabywców łowi okazje w trakcie eventów typu Prime Days na Amazon.pl. - INFBusiness

Dwa dni okazji na mnogość produktów

Podczas Dni Prime, 7 i 8 października, klienci Prime mają dostęp do okazji na dziesiątki tysięcy produktów od najlepszych międzynarodowych i polskich marek w rozmaitych kategoriach na Amazon.pl, m.in. na sprzęt elektroniczny od Philips, Garmin, artykuły do domu i kuchni od Tefal, Bosch, Krosno, kosmetyki i akcesoria kosmetyczne od Nivea czy NÉONAIL, zabawki i gry od LEGO, i także ubrania i akcesoria od Puma czy Kubota.

Aby wesprzeć kupujących w znalezieniu właściwych okazji, Amazon.pl proponuje również dodatkowe funkcje, takie jak:

● Obserwuj okazję: Umożliwiająca śledzenie promocji dostępnych tylko dla klientów Prime. Dzięki notyfikacjom na stronie i w apce Amazon.pl jest to możliwe w każdym miejscu i czasie.

● Powiadomienia o okazjach: Informujące o promocjach dotyczących produktów niedawno wyszukiwanych i oglądanych na stronie i w apce Amazon.pl.

● Lista życzeń: Generująca powiadomienia o promocjach na produkty dodane do listy życzeń.

Polskim klientom szczególnie odpowiadają abonamenty zakupowe, takie jak Amazon Prime – cenią ich ekskluzywne korzyści, takie jak szybsza dostawa (27%) oraz dostęp do wielu produktów w jednym miejscu (43%). Co więcej, klienci posiadający abonament czują się wynagradzani za swoją lojalność i uważają, że dostają więcej za mniej (58%).

Wydarzenie Dni Prime jest dostępne tylko dla klientów Prime, którzy w ramach abonamentu otrzymują bezpłatne, ekspresowe i nieograniczone dostawy milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej wartości zamówienia do Paczkomatów, domu czy punktów odbioru i szybkie zwroty. Dodatkowo klienci Prime otrzymują dostęp do Prime Video i Prime Gaming. Koszt abonamentu to zaledwie 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie, a nowi klienci mogą wykorzystać 30-dniowy okres próbny za darmo.

Wydarzenie Dni Prime wystartowało 7 października i potrwa do północy, 8 października na stronie: https://www.amazon.pl/dniprime

Każdy dzień staje się lepszy z Amazon Prime

W Polsce klienci Prime zyskują dostęp do wszystkiego, co najlepsze w Amazon w kontekście zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i bezpłatnych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, nawet na następny dzień, bogatego katalogu cenionych filmów i seriali w Prime Video, bezpłatnych gier w Prime Gaming oraz unikalnych wydarzeń zakupowych w ciągu roku. Każdy ma możliwość przetestowania Prime w ramach bezpłatnego 30-dniowego okresu testowego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

*Badanie przeprowadzone przez HarrisX dla Amazon w I połowie 2025 r. na grupie 1005 respondentów z Polski w wieku 18-65 lat.

[1] Teraz Polska, „Polacy wybierają wysoką jakość i polskie pochodzenie produktów”, https://terazpolska.pl/pl/a/Polacy-wybieraja-wysoka-jakosc-i-polskie-pochodzenie-produktow

Źródło informacji: Amazon

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Artykuł sponsorowany Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *