Chińscy producenci samochodów podbijają Polskę, co pokazują najnowsze dane z platformy Superauto.pl. Polscy konsumenci kupują obecnie więcej pojazdów chińskiej marki MG niż Škody, Hyundaia czy Renault. Kierowcy wybierają również samochody BAIC, innego chińskiego producenta, często przedkładając je nad modele Volvo czy Audi.

Według ustaleń Superauto.pl, w lipcu na chińskich producentów przypadało blisko 15% sprzedaży samochodów osobowych w Polsce.
Wśród chińskich marek w tym kraju dominuje MG, z 869 pojazdami zarejestrowanymi na indywidualne zamówienia. BAIC plasuje się na drugim miejscu z prawie 400 sprzedanymi egzemplarzami, a Omoda plasuje się na drugim miejscu z około 330 rejestracjami.

„W tym roku odnotowaliśmy stały wzrost popytu na chińskich producentów samochodów w Polsce, a także znaczący wzrost liczby nabywców indywidualnych, których przyciągnęła ich konkurencyjna oferta. Od czasu przystąpienia Polski do UE tak intensywne zaangażowanie ze strony nabywców indywidualnych w sektorze nowych samochodów jest bezprecedensowe. Mimo to, nawet ja byłem zaskoczony lipcowymi wynikami, które pokazują, jak szybko chińskie marki wyprzedziły rywali z Europy, Korei i USA” – zauważa Kamil Makula, szef Superauto.pl, wiodącej platformy internetowej do sprzedaży samochodów.
Jak dodano w analizie, w lipcowym rankingu sprzedaży detalicznej chińscy producenci znaleźliby się tuż za Toyotą.
Biorąc pod uwagę rejestracje korporacyjne i leasing, chińskie marki miały w ubiegłym miesiącu 8,4% udziału w całkowitym rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.