Jesienna furora: ta kawa podbija rynek. „Wzrost o 2000%”

Jak prezentują się jesienne preferencje Polaków w kontekście kawy i przegryzek? Z analizy Uber Eats wynika, że do naszego kraju dotarła ostatecznie moda na pumpkin spice latte.

Pumpkin spice latte zyskuje popularność w Polsce
Pumpkin spice latte zyskuje popularność w Polsce | Foto: Deposit/East News / East News

W momencie, gdy tylko we wrześniu obniżyły się temperatury, ta dyniowa kawa zaczęła być popularna, odnotowując znaczący, bo aż 20-krotny wzrost liczby zamówień. Zwolennicy korzennych aromatów zyskiwali na sile z każdym kolejnym miesiącem. W październiku ilość zamówień pumpkin spice latte podniosła się jeszcze o 26 procent w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Pumpkin spice latte narodziła się w USA – jako pierwsza zaprezentowała ją sieć Starbucks w 2003 roku. Od tamtej pory stała się jednym z najpopularniejszych „jesiennych” napojów kawowych w Stanach Zjednoczonych. Jest to ciepły napój kawowy, który łączy w sobie espresso, spienione mleko oraz przecier lub syrop dyniowy, a także przyprawy korzenne, takie jak cynamon, gałka muszkatołowa, imbir i goździki.

Chociaż powszechnie mówi się, że rozpoczynamy dzień od kawy (46 proc. wszystkich kawowych zamówień ma miejsce między 6:00 a 11:00), w okresie jesiennym ponad 40 proc. zamówień tego napoju składamy w godzinach popołudniowych (12:00-17:00). 14 proc. wszystkich osób zamawia kawę na kofeinową przerwę po godzinie 18:00 — wynika z raportu.

Jesienią rośnie popularność słodkości. Ilość zamówień „kawa + ciasto” zwiększyła się jesienią aż o 262 proc. w porównaniu do zamówień wiosennych — czytamy.

W chłodniejsze dni porzucamy natomiast zimne kawy. Popularność klasycznej Cold Brew Latte maleje już na początku października — ok. 29 proc. w porównaniu do września.

Który rodzaj kawy jest najchętniej wybierany? Jak informuje Uber Eats, to nadal latte, na którą przypada aż 20 proc. wszystkich kawowych zamówień.

Kiedy zamawiamy kawę jesienią
Kiedy zamawiamy kawę jesienią | Uber Eats

Z danych statystycznych Uber Eats wynika też, że największy wzrost zamówień posiłków typu comfort food (pierogi, rameny, zupy kremy) przypada na niedzielne wieczory. „Wtedy najczęściej zamawiamy je „na poprawę nastroju przed poniedziałkiem” — czytamy.

Uber Eats to platforma, która umożliwia zamawianie dań z wybranych lokali gastronomicznych z dostawą, za pośrednictwem aplikacji mobilnej dostępnej na telefony komórkowe lub poprzez witrynę internetową. Z platformą współpracuje około 8 tys. restauracji w 130 miastach w Polsce.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *