Platforma handlowa Zalando obwieściła, że wartość sprzedanych towarów w trzecim kwartale zwiększyła się o 21,6 proc., osiągając poziom 4,2 mld euro, zaś dochody o 26,5 proc. – do kwoty 3 mld euro. Spółka akcentuje, iż jest to w głównej mierze rezultat akwizycji innej popularnej platformy z branży mody – About You.

Skorygowany zysk operacyjny EBIT w trzecim kwartale 2025 r. podniósł się do 96 mln euro, w zestawieniu z 93 mln euro w poprzednim roku – podała również firma w raporcie dla mediów. Ilość klientów platformy wzrosła natomiast do 61,4 mln.
W lipcu Zalando zakończyło strategiczne połączenie z firmą About You z Hamburga, co umożliwia obsługę większej liczby nabywców i tworzy nowe perspektywy kooperacji dla partnerów w Europie – informuje dodatkowo Zalando w oświadczeniu.
Zalando w lipcu zakupiło ok. 91 proc. udziałów About You, deklarują, że jest zainteresowane również pozostałymi akcjami.
Lidl Polska wspiera krajową gospodarkę
„Dobre wyniki trzeciego kwartału dowodzą, że połączenie sił z ABOUT YOU przyspieszyło wdrażanie naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe horyzonty rozwoju w całej Europie. To ważny krok w kreowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego wrażenia zarówno dla naszych klientów, jak i partnerów. Dostrzegamy dynamicznie powiększającą się liczbę klientów, również w Polsce” – oznajmił Daniel Rogiński, General Manager Zalando na region CEE.
Pochodząca z Berlina platforma modowa wspomniała również, że w najbliższym czasie, w kontekście strony konsumenckiej swojej działalności, będzie mocno koncentrować się na propozycji działu sportowego. Spółka eksperymentuje także intensywnie z nowymi technologiami. Zasadniczą rolę będzie odgrywała rzecz jasna sztuczna inteligencja. Jest ona coraz bardziej obecna w akcjach promocyjnych, ale umożliwi też wirtualnie testować obuwie czy ubrania.
Zakupy w niedalekiej przyszłości będą z jednej strony coraz bardziej nacechowane emocjami, a z drugiej — coraz większe znaczenie będą miały w nich nowoczesne technologie — mówili niedawno przedstawiciele kierownictwa platformy Zalando.
Zobacz: Cyfrowe przymierzalnie i AI na każdym kroku. Tak mamy wkrótce kupować ubrania
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło



