Chiny spowalniają rynek dóbr luksusowych. CEO Bulgari komentuje

Dyrektor generalny marki Bulgari. Mężczyzna w białej koszuli i w granatowej marynarce stoi z założonymi rękoma. Na jego prawym nadgarstku widnieje zegarek. Mężczyzna znajduje się w salonie podkreślającym jego zawodowy związek z rynkiem dóbr luksusowych.

Rynek dóbr luksusowych niejednokrotnie udowadniał, że potrafi opierać się wysokiej inflacji, zawirowaniom makroekonomicznym, a nawet niesprzyjającym wydarzeniem geopolitycznym. Jego odporność budują silni konsumenci, których portfele nie są podatne na mniejsze tąpnięcia. Jednakże trwający od wielu miesięcy kryzys w Państwie Środka zaczął odbijać się na wynikach największych marek. Sprawdziliśmy, ile wart jest rynek dóbr luksusowych, a także przysłuchaliśmy się wypowiedzi prezesa Bulgari, który jednoznacznie wskazał moment możliwej poprawy sytuacji w Chinach.

Wartość rynku dóbr luksusowych 2024

Informacje przedstawione przez tegoroczny raport KPMG jasno wskazują na dwucyfrowe tempo wzrostu rynku dóbr luksusowych w Polsce. Zgodnie z wyliczeniami, w zeszłym roku osiągnął on wartość ok. 10,47 mln USD, a rok bieżący może przynieść jego rozkwit aż o 21 proc. Fortune Business Insights podaje, że w 2022 roku globalny rynek dób luksusowych został wyceniony 272,74 mld USD. Zgodnie z prognozami do 2030 jego wartość przekroczy 392 mld USD.

Jaką część światowego rynku dóbr luksusowych stanowią Chiny?

Według raportu opublikowanego przez Pricewaterhouse Coopers, w 2023 roku rynek dóbr luksusowych w Chinach osiągnął sprzedaż w wysokości 69 mln USD. Oznacza to, że rósł on w porównaniu do poprzednich lat, nawet pomimo niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej. Tempo wzrostu było jednak niższe niż szacowano, co odbiło się na wynikach finansowych luksusowych gigantów. Ta delikatna zadyszka nie będzie trwała zbyt długo. Analitycy z PWC sądzą, że do 2030 roku chiński rynek artykułów premium osiągnie większą wartość niż amerykański oraz europejski. O dokładniejszą analizę pokusił się Jean-Christophe Babin, dyrektor generalny Bulgari.

Ekskluzywna marka otworzyła salon w Warszawie! Sprawdź szczegóły

Prognoza chińskiego rynku towarów premium

W bieżącym roku wyniki Bulgari na chińskim rynku nie napawają optymizmem. Marka odnotowała spadek sprzedaży w salonach stacjonarnych, co odzwierciedla nastroje panujące w Państwie Środka. Jean-Christophe Babin, CEO luksusowego brandu, stwierdził podczas wystąpienia na targach China International Import Expo w Szanghaju, że w Azji wciąż trwa odbudowa gospodarcza po ustąpieniu pandemii koronawirusa, jednakże w kolejnych miesiącach sytuacja będzie ulegała poprawie.

Uśmiechnięty Jean-Christophe Babin, dyrektor generalny Bulgari, ma na sobie białą koszulę oraz czarną marynarkę. Na jego lewym nadgarstku widoczny jest zegarek z dużą, białą tarczą. Mężczyzna jest uśmiechnięty.
Jean-Christophe Babin, dyrektor generalny Bulgari

Wyniki finansowe luksusowych spółek na chińskim rynku

W trzecim kwartale 2024 roku sprzedaż spółki LVMH zmalała o 16 proc. w regionie obejmującym Państwo Środka. Pozostali luksusowi giganci również borykają się z problemami. Spółka Kering poinformowała o spadku jej rocznego zysku do poziomu najniższego od ośmiu lat. Podkreśla to sprzedaż należącej do niej marki Gucci, która spadła w Chinach o 25 proc. (3Q24 do 3Q23).

Jean-Christophe Babin, dyrektor generalny Bulgari, ma plan na przetrwanie trudniejszego momentu. CEO zauważył, że jego marka sama zajmuje się produkcją większości produktów z dostępnej oferty, dzięki czemu może bez problemu obniżyć koszty poprzez dopasowanie wielkości zamówień do spadku popytu.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *