Czołówka Stu Największych Polskich Spółek Prywatnych – zestawienie Forbes

Ranking 100 Największych Polskich Firm Prywatnych „Forbesa”

Aktualna odsłona zestawienia 100 Największych Polskich Firm Prywatnych opracowanego przez magazyn Forbes ilustruje moc rodzimego biznesu. Sumaryczna wartość przedsiębiorstw z notowania dobiła do bezprecedensowych 580 mld zł, zaś minimalny pułap kwalifikujący do udziału w rankingu podniósł się do 1,57 mld zł. W tegorocznej „setce” zauważalny jest coraz znaczniejszy udział firm z sektora mody, obuwia, wyrobów jubilerskich i artykułów kosmetycznych, które pomimo wymagających lat wzmacniają swoją obecność zarówno w kraju, jak i na rynkach poza granicami.

Polecane wideopodcasty:

Na szczycie notowania na pierwszy plan wysuwają się znane brandy odzieżowe i lifestyle’owe, które dowodzą, że polski kapitał ma potencjał, aby skutecznie rywalizować z globalnymi graczami. Ich powodzenie jest oparte na dobrze opracowanej strategii rozwoju, innowacjach w obszarze handlu online i konsekwentnym kreowaniu marek rozpoznawalnych za granicą.

Przeczytaj również: Kobiety przejmują lejce polskiego biznesu. Znamy listę najzamożniejszych Polek 2025

LPP – odzieżowy prymus ponownie na czele

Wartość: 38 304 mln zł
Największa krajowa marka odzieżowa powraca na sam szczyt zestawienia, plasując się na drugim miejscu w kraju. Grupa LPP – właściciel brandów takich jak Reserved, Cropp oraz Sinsay – zręcznie wykorzystuje potencjał handlu elektronicznego i rozwija się na nowych obszarach w Europie oraz Azji. Dynamiczny wzrost sieci Sinsay i powrót do ekspansji w Europie Zachodniej sprawiają, że firma utrwala swoją rolę regionalnego lidera.

CCC – nowy etap i druga szansa HalfPrice

Wartość: 17 904 mln zł 
Po okresie reorganizacji CCC przywróciło zyskowność i rejestruje jeden z najszybszych progresów w sektorze retail. Siłą napędową rozwoju jest sieć sklepów off-price HalfPrice i dystrybucja globalnych marek modowych. Grupa z coraz większą pewnością rozwija aktywność zagraniczną i inwestuje w technologie wspomagające sprzedaż omnichannel.

Empik – od sieci księgarni do platformy lifestylowej

Wartość: 2 615 mln zł 
Empik przeszedł pełną metamorfozę z tradycyjnego sprzedawcy detalicznego w nowoczesną platformę e-commerce, łączącą kulturę, modę i towary lifestylowe. Coraz istotniejsze stają się kanały cyfrowe i marketplace, który otworzył markę na setki nowych kategorii i sprzedawców.

Eveline Cosmetics – polska marka w globalnej elicie

Wartość: 2 374 mln zł
Jeden z czołowych polskich eksporterów w obszarze beauty. Eveline sprzedaje aktualnie swoje produkty w ponad 80 krajach i systematycznie umacnia pozycję w segmencie masstige. Dzięki temu zachowuje wysoką rentowność pomimo ostrej konkurencji i nacisków cenowych.

Apart – stabilny fundament w segmencie premium

Wartość: 1 831 mln zł 
Apart pozostaje największą krajową siecią jubilerską, rozwijając się w tempie dopasowanym do rynku dóbr luksusowych. Koncentruje się na utrzymaniu silnej marki i ofercie bazującej na klasycznym wzornictwie, złocie oraz diamentach.

Z tegorocznego zestawienia wyłania się obraz rynku, w którym największe polskie marki modowe i kosmetyczne odzyskały wigor po ciężkich latach pandemii. Utrzymują solidne tempo inwestycji, otwierają punkty sprzedaży w nowych państwach i rozwijają ścieżki online. Tendencje konsumenckie sprzyjają segmentowi off-price, value fashion i beauty, zaś kategoria premium – jak w przypadku Apartu – pozostaje stabilna mimo nacisku inflacyjnego.

Przeczytaj również: Oto najlepsi pracodawcy na świecie w 2025 roku. Kto zmienia reguły gry?

Kompletna lista 100 największych polskich firm prywatnych 2025:

  1. Dino Polska

  2. LPP

  3. InPost

  4. CD Projekt

  5. ElevenLabs

  6. Grupa Maspex

  7. Polpharma

  8. Cyfrowy Polsat

  9. Asseco Poland

  10. CCC

  11. Kruk

  12. WB Electronics

  13. Inter Cars

  14. Iceye

  15. Kęty

  16. Techland

  17. Synthos

  18. Diagnostyka

  19. TZMO

  20. DocPlanner / Znany Lekarz

  21. Terg (Media Expert)

  22. Polenergia

  23. XTB

  24. Tele-Fonika Kable

  25. Adamed

  26. Polmlek

  27. Cedrob

  28. Qemetica (d. Ciech)

  29. Grupa Pracuj

  30. ZPUE

  31. Pelion

  32. Develia

  33. Atal

  34. Newag

  35. Neuca

  36. Vectra

  37. Aflofarm

  38. Cyber_Folks

  39. Press Glass

  40. Wirtualna Polska

  41. Rekord Hale Namiotowe

  42. Auto Partner

  43. Vercom

  44. Enter Air

  45. Atlas

  46. Booksy

  47. Bury

  48. Empik

  49. Strus Development

  50. Mlekpol

  51. Dolina Noteci

  52. Eko-Okna

  53. Victoria Dom

  54. Inter Europol

  55. Eveline Cosmetics

  56. Boryszew

  57. Tarczyński

  58. Colian

  59. Cavatina Holding

  60. Piekarnia Oskroba

  61. Cersanit

  62. PayPo

  63. Wipasz

  64. Fermy Drobiu Woźniak

  65. Cosmose AI

  66. Van Pur

  67. Synektik

  68. Unimot

  69. Itaka

  70. Solbet

  71. Cognor Holding

  72. USP Zdrowie

  73. Baltis Investment

  74. Grupa Inwestycyjna Hossa

  75. Correct

  76. Ramp

  77. SII

  78. Mlekovita

  79. MCI Capital

  80. Grenevia

  81. Natur Produkt Zdrovit

  82. Agata Meble

  83. BaseLinker

  84. Mirbud

  85. Apart

  86. Kaczmarek Malewo

  87. Spacelift

  88. Mennica Polska

  89. Eneris

  90. Drutex

  91. Gołębiewski Holding

  92. Clip Group

  93. PHU Lechmar

  94. Witoplast

  95. AB SA

  96. Biofarm

  97. Zarmen

  98. Respect Energy

  99. Egida Holding

  100. Best

Magda Posełek

Magda Posełek

O AutorzeLatest Posts

Redaktor naczelna Fashion Biznes. Od ośmiu lat związana z portalem, gdzie tworzy i nadzoruje treści dotyczące mody, biznesu i nowych trendów w branży. Specjalizuje się w analizach rynku, wywiadach z kluczowymi postaciami sektora oraz w tematach związanych z rozwojem marek modowych w Polsce i na świecie.

  • Nowa generacja mody: Jackob Buczyński „Z odpadów można tworzyć modę na światowe wybiegi”
  • Shein otwiera pierwszy sklep stacjonarny na świecie. Paryż w ogniu kontrowersji
  • Polskie marki wracają do gry. LPP, CCC i Apart w czołówce rankingu Forbesa
  • Ostatni dzień na zakupy przed Wszystkimi Świętymi. Jak dziś pracują Biedronka, Lidl i inne sieci?
  • Smyk miał wejść na GPW, ale zmienił plany. Oto powód nagłej decyzji spółki

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *