
Aktualna odsłona zestawienia 100 Największych Polskich Firm Prywatnych opracowanego przez magazyn Forbes ilustruje moc rodzimego biznesu. Sumaryczna wartość przedsiębiorstw z notowania dobiła do bezprecedensowych 580 mld zł, zaś minimalny pułap kwalifikujący do udziału w rankingu podniósł się do 1,57 mld zł. W tegorocznej „setce” zauważalny jest coraz znaczniejszy udział firm z sektora mody, obuwia, wyrobów jubilerskich i artykułów kosmetycznych, które pomimo wymagających lat wzmacniają swoją obecność zarówno w kraju, jak i na rynkach poza granicami.
Polecane wideopodcasty:
Na szczycie notowania na pierwszy plan wysuwają się znane brandy odzieżowe i lifestyle’owe, które dowodzą, że polski kapitał ma potencjał, aby skutecznie rywalizować z globalnymi graczami. Ich powodzenie jest oparte na dobrze opracowanej strategii rozwoju, innowacjach w obszarze handlu online i konsekwentnym kreowaniu marek rozpoznawalnych za granicą.
Przeczytaj również: Kobiety przejmują lejce polskiego biznesu. Znamy listę najzamożniejszych Polek 2025
LPP – odzieżowy prymus ponownie na czele
Wartość: 38 304 mln zł
Największa krajowa marka odzieżowa powraca na sam szczyt zestawienia, plasując się na drugim miejscu w kraju. Grupa LPP – właściciel brandów takich jak Reserved, Cropp oraz Sinsay – zręcznie wykorzystuje potencjał handlu elektronicznego i rozwija się na nowych obszarach w Europie oraz Azji. Dynamiczny wzrost sieci Sinsay i powrót do ekspansji w Europie Zachodniej sprawiają, że firma utrwala swoją rolę regionalnego lidera.
CCC – nowy etap i druga szansa HalfPrice
Wartość: 17 904 mln zł 
Po okresie reorganizacji CCC przywróciło zyskowność i rejestruje jeden z najszybszych progresów w sektorze retail. Siłą napędową rozwoju jest sieć sklepów off-price HalfPrice i dystrybucja globalnych marek modowych. Grupa z coraz większą pewnością rozwija aktywność zagraniczną i inwestuje w technologie wspomagające sprzedaż omnichannel.
Empik – od sieci księgarni do platformy lifestylowej
Wartość: 2 615 mln zł 
Empik przeszedł pełną metamorfozę z tradycyjnego sprzedawcy detalicznego w nowoczesną platformę e-commerce, łączącą kulturę, modę i towary lifestylowe. Coraz istotniejsze stają się kanały cyfrowe i marketplace, który otworzył markę na setki nowych kategorii i sprzedawców.
Eveline Cosmetics – polska marka w globalnej elicie
Wartość: 2 374 mln zł
Jeden z czołowych polskich eksporterów w obszarze beauty. Eveline sprzedaje aktualnie swoje produkty w ponad 80 krajach i systematycznie umacnia pozycję w segmencie masstige. Dzięki temu zachowuje wysoką rentowność pomimo ostrej konkurencji i nacisków cenowych.
Apart – stabilny fundament w segmencie premium
Wartość: 1 831 mln zł 
Apart pozostaje największą krajową siecią jubilerską, rozwijając się w tempie dopasowanym do rynku dóbr luksusowych. Koncentruje się na utrzymaniu silnej marki i ofercie bazującej na klasycznym wzornictwie, złocie oraz diamentach.
Z tegorocznego zestawienia wyłania się obraz rynku, w którym największe polskie marki modowe i kosmetyczne odzyskały wigor po ciężkich latach pandemii. Utrzymują solidne tempo inwestycji, otwierają punkty sprzedaży w nowych państwach i rozwijają ścieżki online. Tendencje konsumenckie sprzyjają segmentowi off-price, value fashion i beauty, zaś kategoria premium – jak w przypadku Apartu – pozostaje stabilna mimo nacisku inflacyjnego.
Przeczytaj również: Oto najlepsi pracodawcy na świecie w 2025 roku. Kto zmienia reguły gry?
Kompletna lista 100 największych polskich firm prywatnych 2025:
- 
Dino Polska 
- 
LPP 
- 
InPost 
- 
CD Projekt 
- 
ElevenLabs 
- 
Grupa Maspex 
- 
Polpharma 
- 
Cyfrowy Polsat 
- 
Asseco Poland 
- 
CCC 
- 
Kruk 
- 
WB Electronics 
- 
Inter Cars 
- 
Iceye 
- 
Kęty 
- 
Techland 
- 
Synthos 
- 
Diagnostyka 
- 
TZMO 
- 
DocPlanner / Znany Lekarz 
- 
Terg (Media Expert) 
- 
Polenergia 
- 
XTB 
- 
Tele-Fonika Kable 
- 
Adamed 
- 
Polmlek 
- 
Cedrob 
- 
Qemetica (d. Ciech) 
- 
Grupa Pracuj 
- 
ZPUE 
- 
Pelion 
- 
Develia 
- 
Atal 
- 
Newag 
- 
Neuca 
- 
Vectra 
- 
Aflofarm 
- 
Cyber_Folks 
- 
Press Glass 
- 
Wirtualna Polska 
- 
Rekord Hale Namiotowe 
- 
Auto Partner 
- 
Vercom 
- 
Enter Air 
- 
Atlas 
- 
Booksy 
- 
Bury 
- 
Empik 
- 
Strus Development 
- 
Mlekpol 
- 
Dolina Noteci 
- 
Eko-Okna 
- 
Victoria Dom 
- 
Inter Europol 
- 
Eveline Cosmetics 
- 
Boryszew 
- 
Tarczyński 
- 
Colian 
- 
Cavatina Holding 
- 
Piekarnia Oskroba 
- 
Cersanit 
- 
PayPo 
- 
Wipasz 
- 
Fermy Drobiu Woźniak 
- 
Cosmose AI 
- 
Van Pur 
- 
Synektik 
- 
Unimot 
- 
Itaka 
- 
Solbet 
- 
Cognor Holding 
- 
USP Zdrowie 
- 
Baltis Investment 
- 
Grupa Inwestycyjna Hossa 
- 
Correct 
- 
Ramp 
- 
SII 
- 
Mlekovita 
- 
MCI Capital 
- 
Grenevia 
- 
Natur Produkt Zdrovit 
- 
Agata Meble 
- 
BaseLinker 
- 
Mirbud 
- 
Apart 
- 
Kaczmarek Malewo 
- 
Spacelift 
- 
Mennica Polska 
- 
Eneris 
- 
Drutex 
- 
Gołębiewski Holding 
- 
Clip Group 
- 
PHU Lechmar 
- 
Witoplast 
- 
AB SA 
- 
Biofarm 
- 
Zarmen 
- 
Respect Energy 
- 
Egida Holding 
- 
Best 

Magda Posełek
O AutorzeLatest Posts
Redaktor naczelna Fashion Biznes. Od ośmiu lat związana z portalem, gdzie tworzy i nadzoruje treści dotyczące mody, biznesu i nowych trendów w branży. Specjalizuje się w analizach rynku, wywiadach z kluczowymi postaciami sektora oraz w tematach związanych z rozwojem marek modowych w Polsce i na świecie.
- Nowa generacja mody: Jackob Buczyński „Z odpadów można tworzyć modę na światowe wybiegi”paź 31, 2025
- Shein otwiera pierwszy sklep stacjonarny na świecie. Paryż w ogniu kontrowersjipaź 31, 2025
- Polskie marki wracają do gry. LPP, CCC i Apart w czołówce rankingu Forbesapaź 31, 2025
- Ostatni dzień na zakupy przed Wszystkimi Świętymi. Jak dziś pracują Biedronka, Lidl i inne sieci?paź 31, 2025
- Smyk miał wejść na GPW, ale zmienił plany. Oto powód nagłej decyzji spółkipaź 30, 2025



