Maggie Kang, reżyserka światowego hitu K-Pop Demon Hunters na Netfliksie, powiedziała w sobotę, że jest „podekscytowana” możliwością ponownego odwiedzenia zaczarowanego świata filmu i zasugerowała, że ma już w zanadrzu tematykę przyszłych produkcji.
„Nie ma oficjalnych informacji [o kontynuacji], więc nie mogę się na ten temat wypowiadać, ale wszyscy jesteśmy podekscytowani możliwością powstania kolejnych historii” – powiedziała. „Jesteśmy twórcami, podobnie jak fani”.
Kang przemawiał na Creative Asia, wydarzeniu organizowanym przez Netflix we współpracy z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Busan. Koreańsko-kanadyjska reżyserka ujawniła inspiracje i procesy stojące za powstaniem filmu K-Pop Demon Hunters, prezentując je profesjonalistom z branży, fanom, początkującym filmowcom i dziennikarzom.
Zapytana, czy są jakieś inne aspekty kultury koreańskiej, które chciałaby zgłębić w przyszłych projektach, reżyserka szybko odpowiedziała, że nie chce zdradzać szczegółów.
„Myślę o wielu, wielu koreańskich elementach” – powiedziała. „Mamy tak wiele różnych historii i aspektów naszej kultury, które chcę pokazać”.
K-popowy „Łowcy Demonów” stał się najpopularniejszym filmem Netflixa wszech czasów, gromadząc ponad 310 milionów wyświetleń według najnowszych danych. Film osiągnął również rzadki wyczyn, przenosząc się z małego ekranu do kina, z ponad 1300 wyprzedanymi pokazami wspólnego śpiewania w ramach limitowanej dystrybucji kinowej w zeszłym miesiącu – a także niezwykle popularnym pokazem na festiwalu w Busan w sobotę.
Kang, która urodziła się w Seulu i przeprowadziła się do Toronto jako dziecko, powiedziała, że pragnęła zobaczyć koreańską kulturę na ekranie, gdy pracowała jako artystka tworząca historie w filmach animowanych, takich jak The Lego Ninjago Movie i Kung Fu Panda 3 .
„Naprawdę chciałam pracować nad koreańskim projektem, ale przez 12 czy 13 lat pracy w branży animacji w Hollywood nigdy na żaden się nie natknęłam” – powiedziała.
Gdy nadarzyła się okazja, by zaprezentować swój własny film, Kang zaznaczyła, że początkowo skupi się na koreańskiej mitologii ludowej i bogatej historii o demonach.
„Pomysł na demony naturalnie doprowadził do powstania łowców demonów, grupy naprawdę niesamowitych kobiet walczących z demonami” – powiedział filmowiec. „Ale pomysł potrzebował czegoś innego, więc zacząłem myśleć o innych koreańskich rzeczach i dodałem K-pop”.
Ta decyzja „zmieniła wszystko” – powiedziała.
„Film natychmiast nabrał większego rozmachu, stał się musicalem i po prostu widowiskiem” – powiedział Kang.
Choć uniwersalna tematyka filmu i ścieżka dźwiękowa w stylu K-pop zapewniły mu szerokie grono odbiorców, Kang podkreśliła szczególne znaczenie ukazywania kultury koreańskiej.
„Wciągasz widzów historią, a potem masz wspaniałą okazję, żeby ich czegoś nauczyć” – powiedziała. „A w przypadku naszego filmu chodziło o kulturę koreańską”.
Kang powiedziała, że ona i jej zespół, w tym współreżyser Chris Applehans, dążyli do uzyskania jak największej autentyczności. W 2022 roku ekipa udała się do Korei Południowej, aby zbadać plenery – od miejskich terenów Seulu po lasy, zabytki i wioski ludowe.
„Trzeba poznać Koreę, żeby pokazać ją taką, jaka jest” – powiedział Kang.
Współpracowali również z czołowymi autorami piosenek, wykonawcami i choreografami K-popu, tworząc muzykę do filmu w wykonaniu girlsbandu Huntrix i ich antagonistów, Saja Boys. Przebojowy singiel „Golden” z soundtracku utrzymuje się na pierwszym miejscu listy Billboard przez kilka tygodni.
Podczas sesji Kang udostępniła zdjęcia i filmy z produkcji, a nawet ujawniła zaskakującą inspirację dla Derpy, popularnego nadprzyrodzonego tygrysa w filmie: jej własny kot o ponurym pyszczku, Puszek.
Reżyserka wskazała również swoją ulubioną łowczynię demonów – Mirę, którą nazwała „bardzo fajną”. Podkreśliła jednak, jak ważne było dla niej po prostu stworzenie grupy kobiet, które wydawały się autentycznie koreańskie.
„Włożyliśmy wiele wysiłku, aby były atrakcyjne, inspirujące i wyjątkowe, ale przede wszystkim koreańskie” – powiedział Kang.
W ramach Creative Asia odbyła się również sesja z tajwańskim reżyserem Leste Chenem, którego serial Netflix The Resurrected ma premierę na BIFF, a także panel dyskusyjny z udziałem filmowców Guillermo del Toro i Yeon Sang-ho, znanych z filmu Train to Busan .