
Spółdzielnia Pracy „Tarnowska Odzież”, jedno z najdłużej prosperujących przedsiębiorstw tekstylnych w regionie, oficjalnie rozpoczyna proces likwidacyjny. Przedsiębiorstwo, które przez lata produkowało ubrania dystrybuowane między innymi na rynki Francji i Stanów Zjednoczonych, zakończy działalność produkcyjną jeszcze w tym sezonie.
Polecane wideopodkasty:
90 procent personelu dotknięte redukcjami
Do Rejonowego Urzędu Pracy w Tarnowie wpłynęło zawiadomienie dotyczące redukcji etatów na skalę masową. Decyzja dotyczy 72 zatrudnionych, co stanowi blisko 90 procent całej załogi. Jak oznajmia Angelika Bilska, dyrektor RUP w Tarnowie, przyczyną zwolnień są „powody ekonomiczne, zła kondycja finansowa firmy oraz planowane zakończenie wytwarzania”. Pracownicy objęci procesem redukcji otrzymali już trzymiesięczne zawiadomienia o zwolnieniu. Około 40 osób będzie miało możliwość ubiegania się o wcześniejsze emerytury.
Przeczytaj również: Myśleli, że to koniec. Klienci zebrali 19 milionów euro i uratowali kultową markę
Eksport, który przestał poprawiać rezultaty
„Tarnowska Odzież” przez długi czas funkcjonowała dzięki regularnym zamówieniom z zagranicy. Wytwarzanie klasycznej konfekcji, docenianej za porządne wykonanie, w głównej mierze kierowano na eksport. Niemniej jednak, w ostatnich latach wielkość zamówień znacząco zmalała. Wzrastające koszty surowców i energii, presja płacowa i coraz bardziej wymagająca konkurencja na arenie międzynarodowej zaprowadziły firmę na skraj rentowności. Rozpoczęcie likwidacji spółdzielni potwierdzają także zapisy w rejestrach sądowych.
Koniec pewnej ery dla miejscowej branży odzieżowej
Zamknięcie „Tarnowskiej Odzieży” to nie wyłącznie upadek kolejnego zakładu produkcyjnego. To też zakończenie działania jednej z niewielu spółdzielni tego typu, które przez lata kształtowały miejscowy pejzaż gospodarczy. Dla Tarnowa oznacza to stratę miejsc pracy, w szczególności dla osób z wieloletnim doświadczeniem w krojeniu i tworzeniu odzieży.
Dowiedz się więcej: Najgłośniejsze upadłości w branży mody ostatnich miesięcy. 5 dużych marek przegrało z kryzysem![]()
Magda Posełek
O AutorzeLatest Posts
Redaktor naczelna Fashion Biznes. Od ośmiu lat związana z portalem, gdzie tworzy i nadzoruje treści dotyczące mody, biznesu i nowych trendów w branży. Specjalizuje się w analizach rynku, wywiadach z kluczowymi postaciami sektora oraz w tematach związanych z rozwojem marek modowych w Polsce i na świecie.
- Upada ikona polskiej odzieżówki. 90% załogi straci pracęlis 19, 2025
- Mężczyźni pod presją emocji. Answear.com startuje z kolejną odsłoną projektu „Zadbaj o to, co jest w środku”lis 19, 2025
- Słynny dom handlowy w Gdańsku przeznaczony do rozbiórki. Koniec ponad 30-letniej historiilis 19, 2025
- Boom na Labubu nie ma końca? W Europie powstaje pierwszy dedykowany skleplis 19, 2025
- Mango Black Friday 2025. Jakie promocje i zniżki szykuje marka w tym roku?lis 18, 2025



