Victoria’s Secret podnosi całoroczną prognozę. Wyniki za 2Q24

Victoria's Secret podnosi całoroczną prognozę. Wyniki za 2Q24 - INFBusiness

Spółka z siedzibą w Reynoldsburg w stanie Ohio opublikowała kwartalny raport finansowy. Okazało się, że wypracowany przez nią wynik jest wyższy niż oczekiwano. W konsekwencji władze zarządzające Victoria’s Secret zdecydowały o podniesieniu całorocznej prognozy. W czym tkwi sukces popularnego sprzedawcy produktów bieliźnianych? Przeanalizowaliśmy dostępne dane.

Początki działalności Victoria’s Secret sięgają 1977 roku. Wtedy to Roya Raymond, absolwent Uniwersytetu Stanforda, zdecydował o założeniu przedsiębiorstwa, które zajmie się produkcją i sprzedażą damskiej bielizny, odzieży oraz kosmetyków. Przez ponad 45 lat obecności na rynku firma zmieniła właściciela, poszerzyła asortyment, zyskała grono wielbicielek na całym świecie oraz zwielokrotniła początkową wartość. W 2012 Victoria’s Secret trafiła do Polski, uruchomiając przy tym pierwsze sklepy stacjonarne – w Złotych Tarasach oraz Galerii Mokotów.

Przeczytaj również: Była szefowa Savage X Fenty nową dyrektor generalną Victoria’s Secret

Wyniki finansowe Victoria’s Secret: dane za II kwartał 2024

W II kwartale 2024 roku Victoria’s Secret odnotowała sprzedaż netto na poziomie 1,4 mld USD, co w porównaniu z analogicznym okresem z roku ubiegłego oznacza to 1-proc. spadek. W omawianym okresie dochód netto bieliźniarskiego giganta wyniósł 32 mln USD, czyli 0,40 USD na rozwodnioną akcję (rozwodniona akcja – wskaźnik finansowy mierzący potencjalny zysk, który przypadałby na jeden walor, gdyby wszystkie potencjalne zabezpieczenia lub opcje zostały wykorzystane lub przeliczone).

– Nasze wyniki finansowe za II kwartał znalazły się w górnym przedziale oczekiwań, a po raz pierwszy od 2021 roku odnotowaliśmy wzrost kwartalnego dochodu operacyjnego rok do roku. Szczególnie cieszy nas poprawa wyników sprzedaży w Ameryce Północnej czwarty kwartał z rzędu – skomentował opublikowany raport tymczasowy dyrektor generalny oraz dyrektor finansowy i administracyjny spółki, Timothy Johnson. 

Do kwartalnego sukcesu marki w znacznym stopniu przyczynił się pozytywny odbiór nowych kolekcji oraz stały rozwój linii VS Sport. Ponadto w II kwartale 2024 roku zobaczyliśmy efekty zdyscyplinowanego zarządzania zapasami oraz korzystniejszej polityki kosztowej.

Kampania bielizny marki Victoria's Secret

Przeczytaj również: Sycylijskie historie o kobiecości. Nowa kampania ESOTIQ to hołd dla piękna i różnorodności

Jakie są szacunki amerykańskiej spółki na 2024 rok?

Analitycy z Victoria’s Secret prognozują, że sprzedaż netto spółki w trzecim kwartale wzrośnie o niską jednocyfrowe wartości w porównaniu do 1,26 mld USD wygenerowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Władze zarządzające amerykańską spółką poinformowały również o podniesieniu całorocznej prognozy.

Obecnie spodziewany jest 1-proc. spadek sprzedaży netto w roku obrotowym 2024. Wcześniejsze szacunki zakładały wyższy spadek. Victoria’s Secret oczekuje, że w omawianym okresie jej skorygowany dochód operacyjny wyniesie od 275 mln USD do 300 mln USD, w porównaniu z poprzednimi prognozami mówiącymi o przedziale od 250 mln USD do 275 mln USD.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *