Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Wyniki Zalando potwierdzają kwartalne wzrosty. Segment B2B w rozkwicie - Gospodarka i Biznes News

Wyniki Zalando potwierdzają kwartalne wzrosty. Segment B2B w rozkwicie

Wyniki Zalando. Kobieta z długimi warkoczami, ubrana w jasną kurtkę w stylu bomberki, biały T-shirt i ciemne jeansy

Władze niemieckiego e-commerce’u mają powody do zadowolenia. Wyniki Zalando za III kwartał 2024 roku wskazują na dynamiczny rozwój biznesu, tym samym potwierdzając słuszność obranej przez spółkę strategii. W omawianym okresie popularny nad Wisłą gigant odnotował 5-proc. wzrost przychodów oraz ponad trzykrotnie wyższy skorygowany EBIT.

Wyniki Zalando. Raport finansowy za III kwartał 2024

III kwartał 2024 roku był dla niemieckiej spółki okresem wzrostów. Jej GMV (termin używany w handlu detalicznym online w celu określenia łącznej wartości pieniężnej sprzedaży towarów sprzedawanych na określonym rynku w określonym przedziale czasowym) wzrósł rok do roku o 7,8 proc. do 3,5 mld EUR. W tym samym czasie przychody Zalando urosły o 5 proc. do 2,4 mld EUR, natomiast skorygowany EBIT (czyli skorygowany zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) znalazł się na poziomie 93 mln EUR (przed rokiem 23 mln EUR). Warty podkreślenia jest również wzrost przychodów z kategorii B2C i B2B. Dane ze wspomnianych segmentów zyskały w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy po 4,3 proc. i aż 11 proc. w przypadku sprzedaży pomiędzy dwoma podmiotami prowadzącymi działalność.

– Konsumenci uwielbiają wysokiej jakości marki, które dodajemy, spędzają czas z naszymi ekscytującymi doświadczeniami cyfrowymi i korzystają z naszej rozwijającej się oferty lifestylowej w takich obszarach jak sport, uroda i dzieci i rodzina – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. Stwierdziła ona również, że spółka chcąc dalej się rozwijać nieprzerwanie inwestuje. Między innymi w „rozwijanie programu lojalnościowego Plus, oferowanie bardziej inspirujących treści, rozwijanie centrum technologicznego w Chinach i zapewnianie klientom lokalnej wygody za pośrednictwem europejskiej sieci logistycznej”.

O rosnącym zainteresowaniu ofertą proponowaną przez niemiecki e-commerce świadczyć może również odbiór jej najnowszego projektu oraz liczba aktywnych konsumentów. W III kwartale wzrosła ona do 50,3 mln, czyli o 0,5 mln w porównaniu z okresem rozpoczętym na początku kwietnia i zakończonym ostatniego dnia czerwca.

Prognozy niemieckiego giganta

Przy okazji publikacji raportu finansowego za III kwartał 2024 roku, Zalando podtrzymało prognozy finansowe na bieżący rok obrotowy. Zgodnie z przyjętymi szacunkami GMV spółki zyska rok do roku od 3 do 5 proc., przychody urosną względem 2023 roku o 2-5 proc., natomiast zysk niemieckiego e-commerce’u znajdzie się na poziomie od 440 mln do 480 mln EUR.

wyniki Zalando
Zdjęcie z sesji promującej „Cultural Ties” – nowy projekt Zalando interaktywnie eksplorujący modę uliczną i jej społeczności w całej Europie

Przeczytaj również: Burberry trafi w nowe ręce? Kurs marki zareagował na doniesienia

Reakcja kursu na kwartalne wyniki Zalando

Po godzinie 11:00, notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych we Frankfurcie, akcje Zalando tanieją o 1,68 proc. do 27,58 EUR. Tym samym na przestrzeni miesiąca tracąc na wartości już blisko 4 proc. W ciągu ostatnich 52. tygodni najwyższa wartość walorów omawianej spółki wyniosła 31,13 EUR, natomiast najniższa zaledwie 15,99 EUR. Czy zaprezentowane przez niemiecki e-commerce wyniki znaczącą odbiją się na dzisiejszym kursie? Z pewnością warto obserwować doniesienia znad Menu.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *