Wyniki Zalando potwierdzają kwartalne wzrosty. Segment B2B w rozkwicie

Wyniki Zalando. Kobieta z długimi warkoczami, ubrana w jasną kurtkę w stylu bomberki, biały T-shirt i ciemne jeansy

Władze niemieckiego e-commerce’u mają powody do zadowolenia. Wyniki Zalando za III kwartał 2024 roku wskazują na dynamiczny rozwój biznesu, tym samym potwierdzając słuszność obranej przez spółkę strategii. W omawianym okresie popularny nad Wisłą gigant odnotował 5-proc. wzrost przychodów oraz ponad trzykrotnie wyższy skorygowany EBIT.

Wyniki Zalando. Raport finansowy za III kwartał 2024

III kwartał 2024 roku był dla niemieckiej spółki okresem wzrostów. Jej GMV (termin używany w handlu detalicznym online w celu określenia łącznej wartości pieniężnej sprzedaży towarów sprzedawanych na określonym rynku w określonym przedziale czasowym) wzrósł rok do roku o 7,8 proc. do 3,5 mld EUR. W tym samym czasie przychody Zalando urosły o 5 proc. do 2,4 mld EUR, natomiast skorygowany EBIT (czyli skorygowany zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) znalazł się na poziomie 93 mln EUR (przed rokiem 23 mln EUR). Warty podkreślenia jest również wzrost przychodów z kategorii B2C i B2B. Dane ze wspomnianych segmentów zyskały w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy po 4,3 proc. i aż 11 proc. w przypadku sprzedaży pomiędzy dwoma podmiotami prowadzącymi działalność.

– Konsumenci uwielbiają wysokiej jakości marki, które dodajemy, spędzają czas z naszymi ekscytującymi doświadczeniami cyfrowymi i korzystają z naszej rozwijającej się oferty lifestylowej w takich obszarach jak sport, uroda i dzieci i rodzina – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. Stwierdziła ona również, że spółka chcąc dalej się rozwijać nieprzerwanie inwestuje. Między innymi w „rozwijanie programu lojalnościowego Plus, oferowanie bardziej inspirujących treści, rozwijanie centrum technologicznego w Chinach i zapewnianie klientom lokalnej wygody za pośrednictwem europejskiej sieci logistycznej”.

O rosnącym zainteresowaniu ofertą proponowaną przez niemiecki e-commerce świadczyć może również odbiór jej najnowszego projektu oraz liczba aktywnych konsumentów. W III kwartale wzrosła ona do 50,3 mln, czyli o 0,5 mln w porównaniu z okresem rozpoczętym na początku kwietnia i zakończonym ostatniego dnia czerwca.

Prognozy niemieckiego giganta

Przy okazji publikacji raportu finansowego za III kwartał 2024 roku, Zalando podtrzymało prognozy finansowe na bieżący rok obrotowy. Zgodnie z przyjętymi szacunkami GMV spółki zyska rok do roku od 3 do 5 proc., przychody urosną względem 2023 roku o 2-5 proc., natomiast zysk niemieckiego e-commerce’u znajdzie się na poziomie od 440 mln do 480 mln EUR.

wyniki Zalando
Zdjęcie z sesji promującej „Cultural Ties” – nowy projekt Zalando interaktywnie eksplorujący modę uliczną i jej społeczności w całej Europie

Przeczytaj również: Burberry trafi w nowe ręce? Kurs marki zareagował na doniesienia

Reakcja kursu na kwartalne wyniki Zalando

Po godzinie 11:00, notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych we Frankfurcie, akcje Zalando tanieją o 1,68 proc. do 27,58 EUR. Tym samym na przestrzeni miesiąca tracąc na wartości już blisko 4 proc. W ciągu ostatnich 52. tygodni najwyższa wartość walorów omawianej spółki wyniosła 31,13 EUR, natomiast najniższa zaledwie 15,99 EUR. Czy zaprezentowane przez niemiecki e-commerce wyniki znaczącą odbiją się na dzisiejszym kursie? Z pewnością warto obserwować doniesienia znad Menu.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *