48 dni do wyborów. Szef CBOS ocenia kampanię

48 dni do wyborów. Szef CBOS ocenia kampanię
Wiadomości Polsatu

Dyrektor CBOS: Wchodzimy w kolejną fazę kampanii wyborczej

– Wkroczyliśmy w kolejną fazę kampanii – stwierdziła dyrektor CBOS podczas wystąpienia w Polsat News. – Liderzy partii i wybitni politycy aktywnie się angażują. Wygląda na to, że wykorzystają swoją rozpoznawalność i wpływy, aby wesprzeć swoich kandydatów – dodała prof. Ewa Marciniak. Oceniła również przebieg kampanii wyborczej i perspektywy kandydatów w drugiej turze.

W najnowszym badaniu CBOS zapytano, który kandydat ma największe szanse na przejście do drugiej tury wyborów . 70% uczestników jest przekonanych, że wygra Rafał Trzaskowski, 50% uważa, że będzie to Karol Nawrocki, a 43% popiera Sławomira Mentzena.

– Sądzę, że obecnie jesteśmy w kolejnej fazie kampanii – zauważyła w wywiadzie dla Polsat News dyrektor CBOS prof. Ewa Marciniak. – Liderzy i wybitni politycy partii się angażują. Wygląda na to, że wykorzystają swoją rozpoznawalność i autorytet, by poprzeć swoich kandydatów – kontynuowała politolog.

Ekspert zauważył, że kandydat Konfederacji prowadzi swoją kampanię w dość nietypowy sposób .

– Jego przemówienia mają tendencję do bycia bardzo powtarzalnymi. Jednocześnie kładzie on duży nacisk na swoją obecność online , gdzie prezentacja i jej dynamika mają pierwszeństwo przed rzeczywistą treścią – wyjaśniła.

Marciniak powołał się także na wyniki analiz elektoratu, wskazujące, że Sławomir Mentzen zwraca się do osób młodszych, poniżej 44 roku życia , Karol Nawrocki do osób religijnych , które chodzą do kościoła kilka razy w tygodniu, a Rafał Trzaskowski do osób o poglądach centrolewicowych .

– To ważny wskaźnik dla kandydatów, jak mają prowadzić swoje kampanie wyborcze – dodała.

Wybory prezydenckie. Dyrektor CBOS: Wyborcy zapomnieli o propozycjach Nawrockiego

Według sondaży prezes Instytutu Pamięci Narodowej cieszy się w tych wyborach mniejszym poparciem niż popierająca go partia.

– Uważam, że z jednej strony chodzi o te 21 propozycji , które umknęły pamięci publicznej – stwierdziła szefowa CBOS. – Nie pamiętam ani pierwszej, ani siedemnastej, ani nawet dziesiątej. Ludzie po prostu o nich zapomnieli – dodała.

WIDEO: Polacy przyzwyczaili się do banerów wyborczych na płotach

48 dni do wyborów. Szef CBOS ocenia kampanię - INFBusiness

Tusk i Kaczyński angażują się w kampanię

Premier Donald Tusk w niedawnym wpisie na swojej platformie X udostępnił film, w którym zachęca wszystkich do eksponowania banerów wyborczych Rafała Trzaskowskiego .

– Film jest ciekawy w swojej konstrukcji. Przedstawia typową scenę, w której Donald Tusk spaceruje, a w tle słychać głosy. Ma na celu zasugerowanie, że wieszanie transparentów jest naturalną czynnością, przyczyniającą się do codziennego życia – skomentował politolog.

Politolog zauważył, że Polacy przyzwyczaili się do banerów promujących kandydatów , które stały się nieodłączną częścią każdej kampanii wyborczej. Kolejnym istotnym aspektem jest oficjalna konwencja, na której przemawiał Jarosław Kaczyński . Lider głównej partii opozycyjnej po raz kolejny namawiał ludzi do oddania głosu na Karola Nawrockiego .

– Przemówienie nawołujące do poparcia kandydata PiS jest czymś, czego można oczekiwać od Jarosława Kaczyńskiego – zauważył prof. Marciniak.

WIDEO: „Gadacie bzdury”. Kłótnia o Smoleńsk w studiu Polsat News

48 dni do wyborów. Szef CBOS ocenia kampanię - INFBusiness

jkn / Polsatnews.pl

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *