Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Ilu Polaków ma konto tylko w jednym banku? Wynik poniżej średniej - Gospodarka i Biznes News

Ilu Polaków ma konto tylko w jednym banku? Wynik poniżej średniej

Krzysztof Paszyk o rządowym programie kredytowym

Krzysztof Paszyk o rządowym programie kredytowymTVN24

W Polsce z usług tylko jednego banku korzysta obecnie 45 procent Polaków. To o 10 punktów procentowych mniej niż wynosi europejska średnia – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Kearney.

Z badania wynika, że w Polsce z usług wyłącznie jednego banku korzysta 45 proc. respondentów (średnia dla Europy to 55 proc.). Najbardziej lojalni są klienci z Austrii (77 proc.) i Niemiec (69 proc.), a najmniej – z Wielkiej Brytanii (37 proc.) i Rumunii (41 proc.).

„Polscy konsumenci znajdują się natomiast w czołówce badanych, którzy są związani z dwoma instytucjami bankowymi (37 proc.) lub 3-5 bankami (16 proc.)” – przekazali autorzy badania.

Zauważyli też, że 6 proc. respondentów z Polski posiada swoje główne konto w bankowości cyfrowej lub fintechu. Najwięcej takich ankietowanych jest w Niemczech (18 proc.), a średnia europejska to 9 proc.

– Jeśli rozszerzymy analitykę na pierwsze i drugie konto, to 22 proc. z nas ma jedno z nich w neobanku/intechu, czyli również poniżej średniej – stwierdził cytowany w raporcie Krystian Kamyk z Kearney.

Dlaczego zmieniamy banki?

Z badania wynika, że Europejczycy, którzy zdecydowali się zmienić swój bank w ciągu ostatnich pięciu lat, czynili to po równo ze względu na rekomendacje uzyskane tzw. pocztą pantoflową (52 proc.) i zachęty finansowe (52 proc.)

„Banki powinny ponadto mocniej postawić na obsługę klienta i customer experience (doświadczenia dotyczące relacji z daną firmą – red.), gdyż jak pokazały wyniki badania, dla 33 proc. respondentów słaba jakość w tym obszarze była powodem do zmiany partnera finansowego” – wskazali eksperci.

Jak zauważyli, gdy klient decyduje się na zmianę banku, najczęściej przenosi również inne produkty, np. kredyty czy inwestycje.

– Badanie pokazało, że wśród tych, którzy niedawno zmienili bank, 76 proc. zabrało ze sobą przynajmniej jeden produkt, najczęściej konto oszczędnościowe lub kartę kredytową – wskazał Kamyk. Dodał, że niemal połowa (44 proc.) przeniosła wszystkie produkty.

Młodzi stawiają na banki cyfrowe

Z danych Kearney wynika, że 35 proc. europejskich klientów banków cyfrowych lub fintechów ma poniżej 35 lat, a ponad połowa (55 proc.) mniej niż 45 lat. „Popularność tego typu platform wśród młodszych klientów wynika przede wszystkim z wysokich kompetencji cyfrowych tej grupy, dla której bankowość cyfrowa jest jednym z nawyków konsumenckich i wpisuje się w ich styl życia” – ocenili autorzy.

W Europejskim Radarze Bankowości Detalicznej przeanalizowane dane z 90 banków działających na 21 europejskich rynkach (50 banków z 13 rynków Europy Zachodniej i 38 banków z ośmiu rynków Europy Wschodniej). Ankiety przeprowadzono wśród 500 respondentów w każdym kraju.

Kearney to firma konsultingowa doradzająca przedsiębiorstwom, agencjom rządowym oraz organizacjom non-profit. W Polsce firma specjalizuje się w doradztwie dla branż takich m.in. jak energetyka, przemysł ciężki (chemia i górnictwo).

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *