Niemiecki gigant wniósł o upadłość. Ma fabrykę w Polsce

Jak informuje tygodnik „Wirtschaftswoche” niemiecki producent Voit Automotive ogłosił upadłość. Firma ta prowadzi działalność także w Polsce. W Nowej Soli ma odlewnię.

Zdjęcie ilustracyjne /traimak /123RF/PICSEL Zdjęcie ilustracyjne /traimak /123RF/PICSEL

Voit Automotive ma swoją siedzibę w St. Ingbert w kraju Saary. Jak podawał „Wirtschaftswoche” firma zatrudnia 1600 osób i jest dużym pracodawcą w regionie. W swojej siedzibie zatrudnia 940 osób. W czwartek, 23 stycznia do sądu rejonowego wpłynął wniosek o upadłość firmy, co wzbudziło niepokój jej pracowników. 

Voit Automotive wniosło o upadłość. Firmę czeka restrukturyzacja

Póki co nie wiadomo, czy dojdzie do zwolnień. Sąd wyznaczył tymczasowego zarządcę, który ma czuwać nad restrukturyzacją. Celem tego procesu jest zachowanie jak największej liczby miejsc pracy w całej grupie i utrzymanie firmy w całości. Voit Automotive powstało w 1947 roku. Firma zajmuje się produkcją podzespołów odlewanych ciśnieniowo do samochodów. Zaopatrywała m.in. Audi, BMW, Mercedesa, VW, Forda i Chryslera.

Czytaj też: Kolejne zwolnienia grupowe. „Nie dostaliśmy pieniędzy, jesteśmy zdruzgotani”

„Wirtschaftswoche” informuje, że problemy finansowe firmy wynikają z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Pogłębiły je rosnące koszty energii. Firmy nie uratował zagraniczny inwestor. Planowana sprzedaż chińskiemu Chongqing Millison Technologies, mająca na celu wzmocnienie kapitału własnego i uniezależnienie spółki od banków, zakończyła się niepowodzeniem.

Voit ma zakład w Nowej Soli

Gazeta dodała, że w ramach restrukturyzacji firma ma zabezpieczone środki na wypłaty do marca. Voit ma odlewnie także we Francji i Polsce. Zakład w Nowej Soli został uruchomiony w 2008 roku. Z danych z 2019 roku ze strony firmy wynika, że zatrudnia 277 osób.

Niedawno informowaliśmy także o problemach innej firmy z branży motoryzacyjnej – producenta baterii do samochodów elektrycznych Novo Energy ze szwedzkiego Goeteborga. Firma planuje zwolnić 120 osób. Jej problemy wynikają z kryzysu jednego z właścicieli Northvolt. Drugim udziałowcem jest Volvo Cars. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *