Kiedyś generator przychodów wart miliardy dolarów, teraz balansuje na krawędzi niewypłacalności. Po raz kolejny w mediach pojawiają się doniesienia o zamieszaniu w Forever 21. Amerykańska wytwórnia, działająca od 1984 r., stopniowo zamyka kolejne punkty sprzedaży. Coraz głośniej mówi się również o potencjalnej likwidacji firmy.
Wyzwania stojące przed Forever 21
Rosnąca konkurencja w sektorze fast fashion zmusza markę Forever 21 do podjęcia znaczących kroków raz jeszcze . Poważne problemy finansowe spowodowały, że amerykańska firma planuje zamknąć co najmniej 200 ze swoich około 350 sklepów, jak podaje Bloomberg.
Przeczytaj także: Najstarsza marka obuwnicza ogłosiła upadłość
Zmiany w kierownictwie
W styczniu 2025 r. Catalyst Brands – podmiot nadzorujący działalność Forever 21 w USA – połączył się z JCPenney, znaną amerykańską siecią domów towarowych. Według Bloomberga ten ruch może okazać się kluczowy. Oczekuje się, że w ciągu kilku najbliższych tygodni pojawią się informacje o bankructwie kultowej marki .
Stanowisko dyrektora generalnego pozostało nieobsadzone po tym, jak Winnie Park zrezygnowała w grudniu 2024 r., aby objąć stanowisko w sieci handlowej Five Below.
Dodatkowe wyzwania dla marki
Możliwość likwidacji nie jest obca marce Forever 21. Potęga mody ogłosiła już upadłość restrukturyzacyjną w 2019 r. Pozwoliło to jej kontynuować działalność, będąc jednocześnie chronioną przed działaniami wierzycieli. Ten ruch miał na celu zapewnienie firmie możliwości reorganizacji i opracowania strategii spłaty wierzycieli. W tym czasie dług szacowano na kwotę od 1 do 10 miliardów dolarów, choć dokładna kwota pozostawała niejasna, ponieważ firma nie była notowana na giełdzie.
Po restrukturyzacji firma przystąpiła do zamykania i zmniejszania swoich sklepów, szczególnie w Azji i Europie. W tym okresie podjęto decyzję o zamknięciu placówek w Polsce , w szczególności w Poznaniu i Łodzi.
O firmie Forever 21
Marka została założona w 1984 roku przez parę Jin Sook i Do Won Chang, a ich koncepcja szybko zyskała popularność. Firma zaczęła prosperować na arenie fast fashion , konkurując z markami takimi jak H&M i Zara.
W 2023 roku Forever 21 nawiązało współpracę z Shein , która obejmowała umożliwienie klientom zwrotu zakupów dokonanych na platformie sprzedaży do sklepów stacjonarnych amerykańskiej marki. Ponadto wybrane produkty z asortymentu sieci – takie jak sukienki i obuwie – zostały udostępnione na chińskim rynku.