Zalando kończy 2024 rok z dużym zyskiem i chęcią osiągnięcia więcej

Zalando osiąga zysk. Na zdjęciu widać budynek Zalando z naciskiem na logo.

Zalando ujawniło swoje wyniki finansowe za 2024 r. Liczby są wymowne: gigant e-commerce osiągnął większy zysk operacyjny (EBIT) niż oczekiwano. Ponadto niemiecka platforma może pochwalić się największą liczbą aktywnych klientów w swojej historii i szykuje się do przejęcia konkurencyjnej grupy.

Zyski przekraczające oczekiwania

Na podstawie prognoz, Zalando miało zakończyć 2024 rok zyskiem operacyjnym w wysokości 440-480 milionów euro. Rynek przekroczył te oczekiwania, jak podano w komunikacie prasowym, a EBIT ostatecznie wyniósł 511 milionów euro . Stanowi to niezwykły wzrost o 46% w porównaniu z kwotą, z którą niemiecka platforma zakończyła 2023 rok (350 milionów euro).

Podobny trend jest widoczny w przypadku GMV, które osiągnęło 15,3 mld euro, osiągając górny pułap prognozowanego przedziału. Rynek odnotował wzrost o 4,5% w porównaniu z poprzednim rokiem, a także wzrost przychodów o 4,2%, osiągając łącznie 10,6 mld euro.

Tak imponujące wyniki finansowe skłoniły grupę do podjęcia ambitnych planów na nadchodzący rok . Niemiecki sektor e-commerce prognozuje wzrost na rok 2025:

  • skorygowany zysk operacyjny w wysokości 530-590 mln EUR,
  • Wzrost GMV i przychodów o 4-9%.

Zalando nadal przyciąga coraz więcej aktywnych klientów

Wzrost przychodów i GMV to nie jedyny wyróżnik. Zalando zakończyło 2024 rok z 51,8 milionami aktywnych klientów , co oznacza wzrost liczby konsumentów o 4,5% w porównaniu z 2023 rokiem. To historyczny kamień milowy dla niemieckiego rynku.

Przeczytaj także: Zalando zmienia swoją politykę. Klienci mają teraz mniej czasu na zwroty

Polska wśród kluczowych rynków

„W 2024 roku wprowadziliśmy nową strategię stworzenia paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w sektorach mody i stylu życia. Wyniki udostępnione dzisiaj potwierdzają, że skutecznie realizujemy nasze cele i strategie. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla Zalando, a polscy konsumenci pozostają w centrum wszystkich naszych inicjatyw. (…) W 2024 roku nadal wspieraliśmy polskie marki w ich rozwoju i międzynarodowym zasięgu. Dzięki naszym ramom logistycznym i systemowi ZEOS pomogliśmy naszym partnerom w pokonaniu wyzwań związanych z realizacją zamówień w niemal całej Europie, umożliwiając im skoncentrowanie się na rozwijaniu ich działalności” — powiedział Daniel Rogiński, dyrektor generalny Zalando CEE.

Rogiński podkreśla ponadto zacieśniającą się współpracę z polskimi markami .

Ambitne cele Zalando

W sektorze B2C Zalando nadal stawia na jakość i zamierza nadal dostarczać wyjątkowe doświadczenia zakupowe w modzie i stylu życia. Program lojalnościowy Zalando Plus, który już działa w Niemczech, Włoszech i Holandii, ma to ułatwić. Firma planuje również ekspansję na nowe rynki, uruchamiając platformy w Bułgarii, Grecji i Portugalii. Ponadto rynek ten nieustannie poszerza swoją ofertę produktów. W 2024 r. z powodzeniem włączył do swojej oferty produkty marek Fjällräven i Versace. Ponadto został wyłącznym sprzedawcą Diane von Furstenberg na rynku europejskim.

Jakich dodatkowych ofert mogą spodziewać się klienci? Plany obejmują:

  • zalecenia dotyczące rozmiaru cyfrowego,
  • rozszerzenie usługi „wypróbuj zanim zapłacisz” na większą liczbę rynków,
  • uruchomienie kategorii kosmetyków w Finlandii i Hiszpanii,
  • rozszerzenie oferty Lounge by Zalando na 5 kolejnych rynków.

„W ramach naszej strategii wzrostu B2C wprowadzamy odnowiony program lojalnościowy, rozszerzając naszą ofertę lifestylową na nowe obszary, takie jak sport, i angażując klientów poprzez fascynujące integracje treści. W B2B niemal podwajamy nasze rynki operacyjne i ulepszamy nasze rozwiązania programowe i logistyczne, aby wspierać sklepy internetowe i aplikacje marek i sprzedawców detalicznych” — skomentował Robert Gentz.

Przygotowania do pozyskania konkurencji

W grudniu poprzedniego roku pojawiły się doniesienia dotyczące przejęcia grupy modowej About You przez Zalando . Szacunkowa wartość transakcji ma przekroczyć 1 miliard euro, chociaż ostateczna kwota zostanie potwierdzona po zakończeniu wszystkich formalności i sfinalizowaniu transakcji. Jeśli wszystko pójdzie gładko, przewiduje się, że transakcja zakończy się latem 2025 r. Co ciekawe, prognozy finansowe nie uwzględniają tej akwizycji.

Ten strategiczny ruch jest napędzany ambicją skalowania niemieckiego handlu elektronicznego . Grupa nadal realizuje strategię skoncentrowaną na ustanowieniu paneuropejskiego ekosystemu handlu elektronicznego modą.

Rozwój segmentu B2B

Zalando stawia również na wzrost w segmencie B2B. Wiąże się to z ciągłym rozwojem ZEOS, który jest systemem operacyjnym przeznaczonym dla marek e-commerce w sektorze mody i stylu życia . Niemiecka grupa zamierza rozszerzyć swoją obecność na inne rynki europejskie, jednocześnie wzmacniając swoje kanały sprzedaży. Począwszy od 2025 r.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *