LPP: Dodatni rezultat finansowy za pierwsze sześć miesięcy 2025 roku.

Wyniki finansowe LPP za pierwsze półrocze 2025. Zdjęcie sklepu Sinsay, jednej z marek LPP, która odnotowuje największy wzrost. Wejście do sklepu, biały szyld z nazwą, widoczna ekspozycja.

Grupa LPP zakończyła pierwsze sześć miesięcy roku finansowego z dwucyfrowym powiększeniem przychodów oraz największą w historii ilością sklepów fizycznych. Polski lider branży fashion intensyfikuje rozwój Sinsay oraz handlu internetowego, jednocześnie powiększając swoją obecność na rynkach międzynarodowych.

Polecane wideopodkasty:

Z niniejszego artykułu dowiesz się:

  • jak wyglądają rezultaty finansowe LPP za pierwsze sześć miesięcy 2025,
  • która marka z zestawu LPP jest przodownikiem wzrostu i jak bardzo dynamiczny jest jej postęp,
  • ile punktów stacjonarnych posiada LPP i jakie są projekty ekspansji na następne kwartały,
  • na jakie nowe obszary Grupa LPP zamierza wejść w najbliższym czasie,
  • w jaki sposób polski potentat odzieżowy łączy sprzedaż online i kanały tradycyjne.

Wyniki finansowe LPP za pierwsze półrocze 2025

LPP przedstawia wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025. W przedziale czasowym od lutego do lipca przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 12,9% do kwoty 10,51 mld złotych. Sprzedaż w sieci poszybowała o blisko 20%, osiągając poziom 2,83 mld złotych, a zyski na rynkach zagranicznych wzrosły o 24,1% do 5,85 mld złotych. Natomiast w Polsce wyniosły one 4,66 mld złotych (+13,9%). Dochód netto polskiej grupy wyniósł 799 mln złotych, co oznacza poprawę w zestawieniu z 720 mln wygenerowanych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Sinsay pokonuje własne rekordy

Największym motorem pociągowym nadal pozostaje Sinsay, co potwierdzają dane finansowe LPP za pierwsze półrocze 2025. Przychody sklepu z sektora Design&Value w H1 2025 osiągnęły wartość 5,69 mld złotych. To o 30,2% więcej niż rok wcześniej. Tak spektakularny wzrost jest następstwem ciągłego poszerzania asortymentu, korzystnych cen oraz rekordowej ilości nowych otwarć.

„Zróżnicowana i nieustannie powiększana propozycja produktowa w atrakcyjnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego zamierzenia otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka się zalicza, to czynniki, które wpłynęły na wzrost jej wpływów”

– czytamy w najnowszym raporcie finansowym LPP.

Jak zaprezentowały się inne marki z zestawu Grupy LPP w pierwszym półroczu?

  • Reserved – 2,99 mld złotych (+17,4)
  • Mohito – 640 mln złotych (-2,4%)
  • Cropp – 537 mln złotych (-10,3%)
  • House – 589 mln złotych (+0,5%)

Ponad 3 tysiące sklepów stacjonarnych

Od maja do lipca 2025 przychody grupy sięgnęły 5,6 mld złotych (+17% r/r), a kanał e-commerce odpowiadał już za blisko 25% sprzedaży. W samym drugim kwartale otwarto 296 nowych salonów, z czego aż 253 pod szyldem Sinsay.

31 lipca 2025 Grupa LPP posiadała łącznie 3195 sklepów fizycznych, z czego:

  • 1812 – Sinsay,
  • 399 – House
  • 395 – Cropp,
  • 350Reserved,
  • 239 – Mohito.

Taki rezultat oznacza podwyższenie powierzchni handlowej o 23% r/r. Jak podaje Reuters, to dopiero początek. LPP planuje otworzyć w trzecim kwartale od 200 do 250 nowych sklepów.

 „Dobre wyniki drugiego kwartału przy równoczesnej intensywnej polityce otwarć to efekt zapowiadanej przez nas strategii ekspansji, w której naczelnym celem jest utrzymanie niezmienionej rentowności spółki”

– komentuje wiceprezes zarządu LPP, Marcin Bójko.

Sprawdź: Sinsay pędzi jak wiatr. 10 sklepów w 24 godziny

Nowe rynki i ROPO

LPP wytrwale umacnia obecność w Europie Środkowej i Południowej oraz wkracza na nowe terytoria Azji Centralnej. Po udanym debiucie w Uzbekistanie w planach na nadchodzące miesiące są Azerbejdżan i Gruzja, a w roku 2026 – Mołdawia.

Polski gigant odzieżowy jednocześnie rozwija narzędzia cyfrowe – apka Sinsay odpowiada już za większość sprzedaży online marki, łącząc zakupy fizyczne i internetowe w modelu ROPO (Research Online, Purchase Offline) i reverse ROPO. Z kolei program lojalnościowy Sinsay Club w przeciągu 2 lat przerodził się w jeden z najpopularniejszych w Polsce

Przeczytaj też: Sinsay przygotowuje rewolucję? Ten krok może wywrócić polski e-commerce do góry nogami

Inwestycje i kontrola kosztów

Na dalszą część roku Grupa LPP zaplanowała inwestycje na poziomie 3,1 mld złotych, z czego aż 1,9 mld zostanie przekazane na sklepy. Jednocześnie firma wdraża automatyzację i robotykę wspomaganą przez AI, aby skrócić okres dostaw, zwiększyć wydajność i zredukować koszty. Jak zaznacza Marcin Bójko, widoczny spadek SG&A jest najdoskonalszym dowodem dyscypliny kosztowej LPP.

„To wszystko utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju i pozwala z nadzieją spoglądać w przyszłość”

– podsumowuje wiceprezes zarządu LPP.

Może Cię zainteresować: LPP w gronie najlepszych pracodawców w Europie

Dwucyfrowy wzrost przychodów, sieć obejmująca ponad 3 tys. sklepów oraz dynamiczny postęp Sinsay wskazują, że LPP wkracza w nowy etap ekspansji. Sektor mody obserwuje polskiego giganta z napięciem – kolejne miesiące pokażą, jak ambitne projekty przełożą się na dalsze podwyższenie udziałów rynkowych.

Zdjęcie główne: mat. prasowe

LPP: Dodatni rezultat finansowy za pierwsze sześć miesięcy 2025 roku. - INFBusiness

Katarzyna Wendzonka

Katarzyna Wendzonka

O AutorzeLatest Posts

Redaktorka i copywriterka z 8-letnim doświadczeniem oraz absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2017 roku pisze o modzie, urodzie i szeroko pojętym lifestyle’u – teraz również od strony biznesowej. Zawodowo związana między innymi z Fashion Biznes, prywatnie początkująca minimalistka oraz miłośniczka kawy i kryminałów. W wolnych chwilach odkrywa sekrety UX writingu i psychologii.

  • „Zalew z Chin” zmienia europejską modę. Branża ostrzega przed konsekwencjami
  • To nie żart: „Vogue” walczy o markę z magazynem o psiej modzie
  • Rosyjski atak na Lwów. Magazyn z towarem polskiej marki zniszczony
  • Gigant designu na krawędzi. Zamyka sklepy i walczy o przetrwanie
  • Elon Musk przekracza historyczną granicę. Tak zmienia definicję bogactwa

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *