Kering znów na minusie. To przez słabą sytuację w Gucci

Modelki na wybiegu podczas pokazu marki Gucci, należącej do holdingu Kering.

Kering nadal ponosi straty. Wyniki za pierwszy kwartał są rozczarowujące, szczególnie z powodu ponownego spadku sprzedaży odnotowanego przez flagową markę Gucci. Dyrektor generalny holdingu, Francois-Henri Pinault, oświadczył w środę, że początek roku był trudny dla Kering. Czy to wynik mianowania Demny na stanowisko dyrektora kreatywnego?

Wyniki są niższe od oczekiwań

Według szacunków analityków Visible Alpha, Kering – właściciel Gucci , Saint Laurent , Balenciaga i Bottega Veneta – spodziewał się spadku sprzedaży o 9,7% . Jednak ze względu na spowolnienie w sektorze dóbr luksusowych i trudny klimat gospodarczy, częściowo pod wpływem odwetowych taryf Donalda Trumpa, francuska spółka holdingowa zakończyła pierwszy kwartał spadkiem sprzedaży o 14% .

Całkowite wyniki holdingu są rozczarowujące. Jednak sprzedaż w Gucci, która od jakiegoś czasu stanowiła znaczne obciążenie finansowe dla francuskiego holdingu, była jeszcze gorsza w pierwszym kwartale . Włoski dom mody odnotował spadek o 25%, przekraczając i tak już podwyższoną prognozę na poziomie 19%. W ostatnim kwartale 2024 roku Gucci również odnotowało drastyczny spadek o 24%, podczas gdy cała grupa odnotowała spadek o 12%.

Przeczytaj także: Giełda reaguje na nowego dyrektora kreatywnego Gucci

„Trudny początek roku”

„Zwiększamy naszą czujność, aby sprostać wyzwaniom makroekonomicznym, przed którymi stoi nasza branża. Kering miał trudny początek roku”

– stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny holdingu, Francois-Henri Pinault.

Wyniki finansowe francuskiego giganta nie pozostawiają wątpliwości: kryzys dotyka każdej marki w portfolio grupy . Słaby ruch i sprzedaż nie ograniczają się do Gucci. Podobnie jest w przypadku Balenciagi i Saint Laurent, a trend ten jest widoczny niemal we wszystkich regionach, jak donosi dyrektor finansowy holdingu, Armelle Poulou.

Poulou wspomniał, że spadek w Azji wyniósł 25%, podczas gdy w Europie Zachodniej i Ameryce Południowej wyniósł 13% .

Kering zamyka sklepy

W obliczu niekorzystnej sytuacji Kering zdecydował się zamknąć 25 sklepów. To jednak dopiero początek, ponieważ grupa zamierza zlikwidować około 50 ze swoich 1800 placówek detalicznych na całym świecie.

Wśród zamkniętych sklepów znajduje się butik Gucci w Los Angeles. Sklep ten był przeznaczony dla zamożnych klientów, którzy musieli umawiać się na zakupy. Dyrektor finansowy stwierdził, że nadal „pracują nad tym, aby marka stała się bardziej ekskluzywna”. Jego uwagi sugerują, że Kering może zmieniać strategię włoskiego domu mody, aby w końcu zacząć generować zyski zamiast ponosić straty.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *