Przeciętny dochód Żabki? Spółka ujawnia dane

Ile można zarobić, prowadząc placówkę pod szyldem Żabki? Właściciel brandu ujawnił, że w pierwszym półroczu bieżącego roku znaczna większość notowała dochody miesięczne przekraczające poziom 30 tys. zł.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne | Foto: tomeqs / Shutterstock

Żabka jest największą siecią handlową w Polsce, jeśli chodzi o liczbę sklepów. Aktualnie w całym kraju funkcjonuje przeszło 11800 punktów sprzedaży, którymi zarządza ponad 10 tys. lokalnych przedsiębiorców.

Miesięczne wpływy w Żabce

Według danych Grupy Żabka, miesięczny obrót w wysokości 30 tys. zł lub więcej zanotowało w pierwszym półroczu 2025 r. blisko 84 proc. franczyzobiorców.

Jeszcze korzystniejszy wskaźnik zaobserwowano w Warszawie – tam 84,88 proc. ajentów osiągnęło dochód wynoszący co najmniej 33 tys. zł” — głosi komunikat.

Niektórzy mogą uważać, że 30 tys. zł w ciągu miesiąca to niezbyt imponująca kwota. Daje to średnio około 1 tys. zł dziennie, uwzględniając handel w niedziele. Należy pamiętać, że franczyza ma swoją specyfikę, a rachunkowość w tym przypadku jest bardziej złożona. Zarobek franczyzobiorcy jest uzależniony między innymi od sumy obrotów ze sprzedaży artykułów handlowych (marży), liczby lub wartości zawartych porozumień na realizację usług dodatkowych oraz sumy przyznanych rabatów.

Co wiadomo na temat właścicieli poszczególnych sklepów Żabki? Kobiety stanowią 65 proc. franczyzobiorców, a wiek osób prowadzących biznes waha się od 18 do 78 lat. Ponad 900 z nich pochodzi spoza granic kraju.

Żabka planuje mieć znacznie więcej placówek

Kilka dni temu Grupa Żabka poinformowała o aktualizacji swojej strategii. Cel dotyczący otwierania sklepów w latach 2025–2028 został podniesiony do ponad 1,3 tys. rocznie.

W rezultacie pod koniec 2028 r. sieć ma obejmować około 16 tys. sklepów, czyli o około 1,5 tys. więcej, niż zakładano w momencie wejścia na warszawski parkiet giełdowy.

„Sprzyjają temu dobre wyniki nowo otwieranych punktów oraz dostępność atrakcyjnych lokalizacji w Polsce i Rumunii. Grupa utrzymała również założenia z IPO, dotyczące m.in. ponad dwukrotnego zwiększenia sprzedaży do klienta finalnego w latach 2023-2028” — dodano w komunikacie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *