Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Victoria's Secret podnosi całoroczną prognozę. Wyniki za 2Q24 - Gospodarka i Biznes News

Victoria’s Secret podnosi całoroczną prognozę. Wyniki za 2Q24

Victoria's Secret podnosi całoroczną prognozę. Wyniki za 2Q24 - INFBusiness

Spółka z siedzibą w Reynoldsburg w stanie Ohio opublikowała kwartalny raport finansowy. Okazało się, że wypracowany przez nią wynik jest wyższy niż oczekiwano. W konsekwencji władze zarządzające Victoria’s Secret zdecydowały o podniesieniu całorocznej prognozy. W czym tkwi sukces popularnego sprzedawcy produktów bieliźnianych? Przeanalizowaliśmy dostępne dane.

Początki działalności Victoria’s Secret sięgają 1977 roku. Wtedy to Roya Raymond, absolwent Uniwersytetu Stanforda, zdecydował o założeniu przedsiębiorstwa, które zajmie się produkcją i sprzedażą damskiej bielizny, odzieży oraz kosmetyków. Przez ponad 45 lat obecności na rynku firma zmieniła właściciela, poszerzyła asortyment, zyskała grono wielbicielek na całym świecie oraz zwielokrotniła początkową wartość. W 2012 Victoria’s Secret trafiła do Polski, uruchomiając przy tym pierwsze sklepy stacjonarne – w Złotych Tarasach oraz Galerii Mokotów.

Przeczytaj również: Była szefowa Savage X Fenty nową dyrektor generalną Victoria’s Secret

Wyniki finansowe Victoria’s Secret: dane za II kwartał 2024

W II kwartale 2024 roku Victoria’s Secret odnotowała sprzedaż netto na poziomie 1,4 mld USD, co w porównaniu z analogicznym okresem z roku ubiegłego oznacza to 1-proc. spadek. W omawianym okresie dochód netto bieliźniarskiego giganta wyniósł 32 mln USD, czyli 0,40 USD na rozwodnioną akcję (rozwodniona akcja – wskaźnik finansowy mierzący potencjalny zysk, który przypadałby na jeden walor, gdyby wszystkie potencjalne zabezpieczenia lub opcje zostały wykorzystane lub przeliczone).

– Nasze wyniki finansowe za II kwartał znalazły się w górnym przedziale oczekiwań, a po raz pierwszy od 2021 roku odnotowaliśmy wzrost kwartalnego dochodu operacyjnego rok do roku. Szczególnie cieszy nas poprawa wyników sprzedaży w Ameryce Północnej czwarty kwartał z rzędu – skomentował opublikowany raport tymczasowy dyrektor generalny oraz dyrektor finansowy i administracyjny spółki, Timothy Johnson. 

Do kwartalnego sukcesu marki w znacznym stopniu przyczynił się pozytywny odbiór nowych kolekcji oraz stały rozwój linii VS Sport. Ponadto w II kwartale 2024 roku zobaczyliśmy efekty zdyscyplinowanego zarządzania zapasami oraz korzystniejszej polityki kosztowej.

Kampania bielizny marki Victoria's Secret

Przeczytaj również: Sycylijskie historie o kobiecości. Nowa kampania ESOTIQ to hołd dla piękna i różnorodności

Jakie są szacunki amerykańskiej spółki na 2024 rok?

Analitycy z Victoria’s Secret prognozują, że sprzedaż netto spółki w trzecim kwartale wzrośnie o niską jednocyfrowe wartości w porównaniu do 1,26 mld USD wygenerowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Władze zarządzające amerykańską spółką poinformowały również o podniesieniu całorocznej prognozy.

Obecnie spodziewany jest 1-proc. spadek sprzedaży netto w roku obrotowym 2024. Wcześniejsze szacunki zakładały wyższy spadek. Victoria’s Secret oczekuje, że w omawianym okresie jej skorygowany dochód operacyjny wyniesie od 275 mln USD do 300 mln USD, w porównaniu z poprzednimi prognozami mówiącymi o przedziale od 250 mln USD do 275 mln USD.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *