Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
„Ważny jest świadomy rozwój” – dyrektor zarządzająca w ARKET - Gospodarka i Biznes News

„Ważny jest świadomy rozwój” – dyrektor zarządzająca w ARKET

arket

Historia marki ARKET rozpoczęła się stosunkowo niedawno, bowiem w 2017 roku. Pomimo krótkiego stażu należący do Grupy H&M brand zdobył serca milionów klientów z całego świata. W tym przypadku przepisem na sukces okazała się jasno określona ścieżka rozwoju. Od początku działalności ARKET proponuje jakościowe produkty oraz nacechowaną minimalizmem skandynawską estetykę. Z okazji otwarcia pierwszego w Polsce stacjonarnego sklepu szwedzkiej marki rozmawialiśmy z Pernillą Wohlfahrt, jej dyrektor zarządzającą.

Otwarcie sklepu stacjonarnego ARKET w Polsce

Paweł Makosz, Fashion Biznes: Od blisko 5 lat pełni Pani rolę dyrektor zarządzającej w ARKET. Czy wprowadzanie marki na nowy rynek to największe z Pani dotychczasowych zawodowych wyzwań? Jakie emocje odczuwała Pani podczas tej operacji?

Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca ARKET: W ostatnich latach ARKET osiągnął niejeden kamień milowy. Marka stawiała czoła wielu wyzwaniom – pandemii, wojnie w Europie Wschodniej i niestabilności gospodarczej. Te wydarzenia nauczyły nas, jak pracować efektywnie nawet w najtrudniejszych warunkach. Jestem dumna z naszej pięcioletniej podróży. Szczerze mówiąc odczuwam ogrom emocji widząc rozwój brandu oraz spotykając się z nowymi klientami.

Kiedy pojawił się pomysł sprowadzenia marki ARKET nad Wisłę? Które dane przekonały Panią do realizacji tego planu?

Zauważyliśmy zainteresowanie ze strony naszych polskich klientów. Czuliśmy ich doping w dążeniu do ekspansji tego rynku. Wiedzieliśmy, że czekają oni na otwarcie sklepu stacjonarnego. Postanowiliśmy znaleźć odpowiednie miejsce, a dzięki warszawskiej Arkadii udało się odkryć doskonałą lokalizację! Już teraz zapraszamy do niej lokalnych wielbicieli marki.

W Polsce to centrum handlowe Westfield Arkadia stało się pierwszym stacjonarnym domem sprzedażowym marki ARKET. Jakiego asortymentu powinni spodziewać się klienci odwiedzający salon?

Salon zlokalizowany w centrum handlowym Westfield Arkadia jest nowoczesną przestrzenią dla całej rodziny. Odwiedzający znajdą tu artykuły z różnych kategorii. Na klientów czekają kolekcje odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej. Ponadto artykuły do użytku codziennego, w tym między innymi gama produktów kosmetycznych.

arket
Pierwszy sklep stacjonarny ARKET w Polsce

Przeczytaj również: Veronika i Carl Elsener, Victorinox: „Chcemy dać naszym konsumentom poczucie, że są przygotowani na wszystko” [wywiad]

W Polsce już od kilku miesięcy produkty marki są dostępne w internetowym sklepie H&M. Czy wraz z uruchomieniem pierwszego salonu stacjonarnego planowany jest dalszy rozwój e-commerce’u?

Od jakiegoś czasu dostępy w Polsce jest również nasz sklep internetowy arket.com. Planujemy, by na tym rynku nadal był on cyfrowym domem marki.

Czy kolekcje proponowane przez ARKET nad Wisłą będą w jakiś sposób różniły się od tych dostępnych na innych rynkach?

W Polsce oferta będzie niemal taka sama jak na pozostałych rynkach.

Strategia rozwoju skandynawskiej marki

Czy po uruchomieniu salonu w warszawskiej Westfield Arkadia możemy spodziewać się kolejnych otwarć w innych częściach Polski?

Niezwykle ważny jest dla nas świadomy rozwój. Stawiamy na zrównoważoną ekspansję przeprowadzaną w odpowiedzialnym tempie. Polska jest i będzie coraz ważniejszym rynkiem. Istnieje więc możliwość ekspansji, aczkolwiek na razie nie ogłaszamy otwarcia innego salonu.

Bardzo zainteresował mnie temat waszej ekspansji polskiego rynku. Sądzę, że ARKET znajdzie w stolicy wielu odbiorów. Zapewne już znalazł. Aczkolwiek, w jaki sposób chcecie wzbudzić zainteresowanie konsumentów z mniejszych miast? A może nie jest to wasza grupa docelowa?

Przy poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji sklepu stacjonarnego ważne jest, aby dowiedzieć się, które miejsce będzie najlepsze dla naszych klientów. Obecnie to salon w Warszawie pozwala na osobiste spotkanie z większą grupą polskich odbiorców. Nie oznacza to jednak zaniedbania tych pochodzących z innych regionów. Nasz cyfrowy sklep nadal będzie miejscem, w którym wszyscy klienci będą mieli dostęp do pełnego asortymentu marki ARKET. Sklep online pozwala na budowanie relacji z brandem bez względu na to, gdzie mieszkamy.

Prowadzenie skutecznej polityki proekologicznej jest obecnie jednym z największych wyzwań branży fashion. Podczas niedawnej rozmowy z redaktorką Fashion Biznesu podkreślił to między innymi dyrektor generalny Grupy H&M. Jakie działania marki ARKET zwiększają świadomość ekologiczną konsumentów lub niwelują produkowany przez nią ślad węglowy?

ARKET jest częścią Grupy H&M, co w tym przypadku oznacza wspólny kierunek działań proekologicznych. Podejmujemy różne inicjatywy mające pomóc nam osiągnąć cyrkularny biznes. Jednym z najciekawszych projektów z zakresu obiegu zamkniętego, w który jesteśmy obecnie zaangażowani jest ten współtworzony przez Syre – szwedzką firmę technologiczną przy udziale Grupy H&M i spółki Vargas. Mowa o programie pozwalającym na recykling poliestru. Po przetworzeniu jesteśmy w stanie uzyskać materiał o jakości porównywalnej z pierwotną. Ponadto wspieramy sprzedaż peer-to-peer. Między innymi poprzez platformę ARKET Archive, na której można kupować i sprzedawać używane projekty marki ARKET. Obecnie jest ona dostępna w Wielkiej Brytanii i Szwecji, ale mamy nadzieję, że wkrótce będzie także w Polsce.

Na koniec rozmowy życzę Pani pomyślności i mocno trzymam kciuki za rozwój biznesu w Polsce. A czego Pani życzyłaby sobie na początku stacjonarnej ekspansji nadwiślańskiego rynku?

Dziękuję za miłe słowa! Oczywiście życzę marce ARKET ogromnego sukcesu. Mam również nadzieję dowiedzieć się więcej o klientach z Polski. Chciałabym dzięki nowym spostrzeżeniom móc zapewnić im piękniejszą codzienność!

„Ważny jest świadomy rozwój” – dyrektor zarządzająca w ARKET - INFBusiness

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *