
Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało, że trwają prace nad ostatecznymi szczegółami inicjatywy dofinansowania rowerów elektrycznych. Potwierdzono, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zamierza uruchomić „Mój rower elektryczny” do połowy roku. Przydzielony budżet programu wynosi 50 mln zł.
Konsultacje społeczne dotyczące proponowanego programu dopłat do rowerów elektrycznych „Mój Rower Elektryczny” zakończyły się 25 lutego. Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało, że obecnie finalizuje zapisy programu.

„Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pracuje nad wdrożeniem programu (…) jeszcze w tym kwartale” – czytamy dalej w oświadczeniu.
W odpowiedzi na pytania PAP, m.in. o to, czy nastąpią modyfikacje programu lub zmiany w ogłoszonym budżecie w wysokości 50 mln zł, ministerstwo skomentowało: „Obecnie jest za wcześnie, aby omawiać konkretne zmiany w zapisach programu”.
Dotacja do 4500 zł
Proponowany program, który został poddany konsultacjom, wskazywał, że głównymi beneficjentami będą osoby fizyczne, a dotacje na zakup roweru elektrycznego pokryją 50 procent kwalifikowanych wydatków, z limitem 2500 zł. W przypadku rowerów cargo i przyczepek rowerowych maksymalna dotacja wyniesie 4500 zł. Program nie obejmował wsparcia dla pojazdów finansowanych za pośrednictwem umów leasingowych. Dotacja będzie wypłacana po zakupie takich pojazdów.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej prognozował, że dzięki budżetowi w wysokości 50 mln zł pomoc umożliwi zakup ponad 17 300 pojazdów.
Początkowo planowano, że program dopłat do zakupu rowerów elektrycznych będzie finansowany ze środków Funduszu Modernizacyjnego UE, jednak Europejski Bank Inwestycyjny nie wyraził na to zgody.