Sieci sklepów z niskimi cenami rozwijają się w Europie – dotyczy to także tych, które nie specjalizują się w produktach spożywczych. Pochodząca z Niderlandów spółka Action właśnie przedstawiła najnowsze dane, z których wynika, iż obroty netto za pierwsze dziewięć miesięcy roku 2025 osiągnęły wartość 11,2 mld euro, co oznacza progres o 17,4 proc. w zestawieniu z tożsamym okresem roku 2024.

Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) kształtuje się na poziomie 6,3 proc., „głównie za sprawą zwiększającej się liczby klientów” – wynika z informacji przekazanej przez firmę.
„Szczególnie we Włoszech oraz w Hiszpanii istniejące, jak i nowo otwarte sklepy Action zanotowały bardzo korzystne rezultaty. Dobrze sprawdził się również asortyment Action dedykowany sezonowi letniemu, od artykułów na piknik po niezbędne akcesoria wakacyjne. Na wynik sprzedaży like-for-like oddziaływał słabszy poziom nastrojów konsumenckich, zwłaszcza we Francji” – brzmi treść komunikatu prasowego.
„Do tej pory, w bieżącym roku, gościliśmy w naszych placówkach średnio 20,6 mln nabywców tygodniowo, co stanowi wzrost z 20,2 mln” – oznajmia Hajir Hajji, CEO sieci Action.
Action rozpoczyna działalność w Rumunii
Pod koniec września Action uruchomił swój pierwszy sklep w Rumunii, wchodząc na swój 14. rynek. Od tego momentu sieć otworzyła już cztery kolejne obiekty.
W sumie, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku, firma uruchomiła 221 sklepów na wszystkich obszarach, gdzie prowadzi działalność. Spółka jest aktualnie na dobrej drodze do otwarcia w przybliżeniu 380 sklepów w roku 2025, przekraczając swój pierwotny cel, ustalony na poziomie 370 lokali.
Ogółem dyskont posiada na całym kontynencie już przeszło 3,1 tys. sklepów. Spółka zaznacza, iż jednym z zasadniczych rynków jest dla niej Polska – w naszym kraju funkcjonuje już ponad 400 punktów Action.
Z pewnością będziemy otwierać dalsze sklepy na waszym rynku – powiedziała CEO firmy Hajir Hajji w kwietniowym wywiadzie dla Business Insider Polska. Sieć została założona w Holandii w początkach lat 90. XX wieku, a do Polski zawitała w roku 2017.

Zobacz: Sieć z Holandii zyskuje popularność w Polsce. Pytamy jej szefową o przyszłe zamierzenia [WYWIAD]
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.
Źródło



