Komisarz ds. handlu Marosz Szefczovicz oświadczył, że Unia Europejska i Stany Zjednoczone sfinalizowały wspólną deklarację dotyczącą ceł. Porozumienie to przewiduje obniżenie ceł na pojazdy europejskie wysyłane do Ameryki z 27,5% do standardowej stawki 15%. Leki i półprzewodniki również będą objęte tą samą stawką celną.

Prezydent USA Donald Trump i szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen po raz pierwszy ujawnili plany tego porozumienia podczas rozmów pod koniec lipca w Szkocji.
Szefczovicz zauważył, że władze amerykańskie częściowo zrealizowały zobowiązania podjęte w trakcie rozmów, ustalając opłatę w wysokości 15% na większość towarów z UE wysyłanych do USA.
Mimo to samochody europejskie nadal były obciążone cłem wynoszącym 27,5%.
Ta różnica zostanie teraz wyeliminowana, a Komisarz ujawni że 15% taryfa na samochody zostanie zastosowana wstecz.
Dalsza treść znajduje się poniżej filmu:
Unia Europejska planuje wdrożyć własne środki fiskalne. Analityk analizuje ich potencjalny zakres.
Odnosząc się do późniejszych kwestii, Szefczovicz potwierdził, że negocjacje w sprawie obniżenia ceł na eksport europejskiego alkoholu do Ameryki zakończyły się niepowodzeniem. W związku z tym obecnie nie istnieje żadne porozumienie w sprawie zwolnienia z cła wina, napojów spirytusowych ani piwa, choć przyszłe rozmowy o obniżeniu ceł pozostają możliwe.
Dodał, że czwartkowe wspólne oświadczenie zawierało zobowiązania obu stron dotyczące włączenia „ dodatkowych gałęzi przemysłu i towarów o kluczowym znaczeniu dla ich gospodarek i sieci dostaw ” do pozycji objętych wyłącznie standardowymi stawkami Światowej Organizacji Handlu.
„Komisja dąży do poszerzenia sektorów zwolnionych z ceł. Napoje, w tym wina i napoje spirytusowe, stanowią jedną kategorię; stal i aluminium stanowią kolejną. Przewidujemy, że na rynkach transatlantyckich pojawią się wzajemne korzyści ” – podkreślił komisarz ds. handlu.
Jeśli chodzi o stal i aluminium, deklaracja wskazuje, że władze europejskie i amerykańskie „będą podejmować wspólne działania mające na celu ochronę krajowego przemysłu przed nadwyżkami produkcji, przy jednoczesnym utrzymaniu niezawodnych transatlantyckich łańcuchów dostaw, potencjalnie za pomocą mechanizmów kontyngentów taryfowych”.
Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło