Niemiecka firma Recaro niespodziewanie ogłosiła bankructwo. Producent foteli samochodowych złożył już niezbędne dokumenty, jednak nie oznacza to, że fotele z logo Recaro znikną z rynku motoryzacyjnego.
- Spółka Recaro, która zajmuje się produkcją foteli samochodowych, złożyła wniosek o bankructwo
- Informacja o wniosku dotyczącym bankructwa Recaro została opublikowana 29 lipca przez sąd w Esslingen
- Wniosek o bankructwo dotyczy wyłącznie samochodowej dywizji Recaro, a firma wciąż produkuje foteliki samochodowe, krzesła biurowe czy fotele do samolotów
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Niemiecki producent foteli samochodowych Recaro nie dawał sygnałów, żeby sytuacja firmy była zła. Dlatego ogłoszone bankructwo zaskoczyło branżę motoryzacyjną. Eksperci nie mają jednak pewności, że decyzja ta oznacza, że fotele, na których widnieje logo Recaro, nie będą już widywane w autach.
O złożeniu wniosku o bankructwo firmy Recaro doniósł periodyk branżowy „Manager Magazin”. Informacja o wniosku dotyczącym bankructwa została opublikowana 29 lipca przez sąd w Esslingen. Inny niemiecki magazyn — „Automobilwoche” — dodał, że firma zaskoczyła zarówno pracowników, jak i związki zawodowe IG Metall.
Przedstawiciele związków przyznali, że na razie nie wiadomo, co decyzja firmy oznacza dla 215 pracowników Recaro Automotive GmbH w Kircheim. Osoby zatrudnione w zakładzie, gdzie powstawały fotele Recaro, oczekują pomocy w celu zabezpieczenia miejsc pracy oraz „znalezienie zrównoważonego rozwiązania”.
Producent foteli samochodowych złożył wniosek o bankructwo. Marka Recaro zniknie?
Jak natomiast zaznacza serwis „The Autopian”, Recaro Automotive, mimo wniosku o upadłość, nie jest częścią Recaro Holding, spółki macierzystej Recaro Group, od ponad dekady. W 2011 r. firma została sprzedana Johnson Controls, a następnie wydzielona do Adient w 2016 r.
W 2020 r. firma private equity z Detroit — Raven Acquisitions — nabyła Recaro Automotive. Recaro z siedzibami w Europie, USA i Japonii, zatrudnia około 425 osób i w 2019 r. wygenerowało przychód na poziomie około 150 mln dol.
Decyzja o upadłości dotyczy wyłącznie samochodowej dywizji Recaro. Firma wciąż produkuje foteliki samochodowe, krzesła biurowe czy fotele do samolotów.
Upadłość Recaro Automotive wpłynie na jej pracowników i głównych producentów samochodów. Pracownicy, z których wielu pracuje w zakładzie w Stuttgarcie, nie byli świadomi, że firma ogłosi upadłość. Równocześnie nie ma pewności, że samo bankructwo sprawi, że marka zniknie z rynku. Wszystko jest możliwe, ale istnieje duża szansa, że ktoś kupi markę, jeśli dojdzie do sprzedaży aktywów. Jak podkreśla serwis „The Autopian”, Recaro ma dużą wartość marki w przestrzeni motoryzacyjnej, a nawet sama linia siedzeń na rynku wtórnym jest atrakcyjna dla głównych odbiorców.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło