Chiara Ferragni wprowadzała w błąd. Zapłaci duże zadośćuczynienie

chiara ferragni włoska influencerka kontrowersje afera

Chiara Ferragni, włoska influencerka modowa, oraz jej firmy zgodziły się zapłacić co najmniej 1,2 mln euro (1,3 mln dolarów) organizacji charytatywnej dla dzieci w celu rozstrzygnięcia sprawy antymonopolowej.

Włoski urząd ds. konkurencji (AGCM) ogłosił w piątek, że wszczął dochodzenie w sprawie sprzedaży przez firmy Ferragni jajek wielkanocnych w latach 2021 i 2022 roku. Opakowania jajek mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że część dochodów ze sprzedaży trafi do organizacji charytatywnej dla dzieci “I Bambini delle Fate”.

Zgodnie z ustaleniami AGCM, firmy Ferragni, Fenice i TBS Crew wpłacą organizacji charytatywnej 1,2 mln euro w ciągu trzech lat. Pieniądze te trafią do organizacji pomagającej dzieciom z autyzmem i niepełnosprawnościami.

Producent jajek wielkanocnych, Cerealitalia, również dołoży się do zadośćuczynienia, przekazując organizacji co najmniej 100 000 euro w tym samym okresie.

AGCM podkreśliło, że te zobowiązania są prawnie wiążące. W przypadku ich niespełnienia urząd może ponownie otworzyć dochodzenie antymonopolowe, co może skutkować nałożeniem grzywny w wysokości do 10 milionów euro, a w przypadku powtarzających się naruszeń nawet zakazem prowadzenia działalności gospodarczej na okres do 30 dni.

W oświadczeniu cytowanym przez włoskie agencje prasowe, Fenice i TBS Crew podkreśliły, że oprócz zobowiązania się do wpłat, postanowiły “wyraźnie oddzielić działania komercyjne od działalności charytatywnej”. Biuro prasowe Ferragni nie odpowiedziało na prośbę Reutera o komentarz.

Przeczytaj również: Chiara Ferragni zwolniona z pracy

Kontrowersje wokół Chiary Ferragni

To nie pierwszy raz, gdy Ferragni staje w obliczu problemów z powodu swoich działań marketingowych. W zeszłym roku AGCM nałożyła na nią grzywnę w wysokości prawie 1,1 miliona euro za podobną sprawę dotyczącą świątecznych ciast Pandoro, których opakowania sugerowały wsparcie dla szpitala dziecięcego.

Po fali negatywnych komentarzy i anulowaniu współpracy z kilkoma firmami, Ferragni przyznała się do “błędu w komunikacji”. W odpowiedzi na te kontrowersje, włoski rząd zaostrzył przepisy dotyczące darowizn na cele charytatywne.

Zdjęcie główne: Instagram @chiaraferragni

Dowiedz się więcej: Topowa influencerka oskarżona o oszustwo. Afera z ciastkami będzie kosztować ją fortunę

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *