H&M prezentuje rezultaty za III kwartał 2025 roku. Dane finansowe szwedzkiego potentata za okres od 1 czerwca do 31 sierpnia przekroczyły prognozy. Przychód operacyjny urósł aż o 40%, osiągając poziom 4,9 mld koron szwedzkich – nawet pomimo redukcji liczby punktów sprzedaży o 4% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Niemniej jednak, firma sygnalizuje, że zwiększające się koszty, powiązane głównie z amerykańskimi taryfami celnymi, mogą wpłynąć na rentowność w nadchodzących miesiącach.
Polecane wideopodkasty:
Z niniejszego artykułu zrozumiesz:
- jak wyglądają wyniki finansowe H&M za Q3 2025,
- o ile zwiększył się przychód operacyjny szwedzkiej grupy odzieżowej,
- na których nowych rynkach H&M rozpoczął działalność i jakie są jej strategie ekspansji,
- dlaczego przedsiębiorstwo prognozuje napięcia na marży w IV kwartale,
- w jaki sposób H&M optymalizuje sieć sklepów tradycyjnych, jednocześnie skupiając się na unowocześnianiu e-commerce.
Rezultaty finansowe H&M za III kwartał 2025
W trzecim kwartale 2025 sprzedaż Grupy H&M w walutach lokalnych wzrosła o 2% do 57 mld SEK, już po dokonaniu przeliczeń. Marża brutto doszła do 52,9% (w porównaniu do 51,1% w 2024), a wydatki na sprzedaż i administrację spadły o 5%, stabilizując się na poziomie 25,2 mld SEK. Szwedzki lider zamyka Q3 z zyskiem netto na pułapie 3,2 mld SEK oraz przepływami pieniężnymi z operacji w wysokości 10 mld SEK.
„Dzięki bardziej atrakcyjnej ofercie dla konsumentów, poprawie rentowności brutto oraz efektywnej kontroli kosztów, umocniliśmy zysk operacyjny w odniesieniu do identycznego kwartału w poprzednim roku. Wzrost zysku pokazuje, że podążamy w dobrym kierunku dzięki postępowi, jaki poczyniliśmy w urzeczywistnianiu naszego planu”
– konstatuje CEO H&M, Daniel Ervér.
Ekspansja w Brazylii i modernizacja e-commerce
Pod koniec sierpnia H&M uruchomił swój pierwszy salon oraz rozpoczął sprzedaż online w Brazylii. Obydwie inicjatywy zyskały ciepłe przyjęcie ze strony tamtejszych klientów, co zdaniem Daniela Ervéra obrazuje możliwość wzrostu w Ameryce Łacińskiej. W konsekwencji, firma zamierza otworzyć dwa kolejne brazylijskie sklepy jeszcze w tym roku, a w 2026 – następne cztery, w tym jeden w Rio de Janeiro.
Ponadto w paryskiej dzielnicy Le Marais wystartował nowy sztandarowy salon ze „starannie wyselekcjonowanym asortymentem”. Równocześnie Grupa koncentrowała się na unowocześnianiu platformy e-commerce, co ma w planach kontynuować w kolejnych miesiącach. Wszystko po to, by w pełni zintegrować kanały fizyczne i wirtualne.
Może Cię zainteresować: Niewiele osób zna tę markę z portfolio H&M. To All In Equestrian
Presja marżowa w czwartym kwartale
Pomimo udanego III kwartału H&M pozostaje powściągliwy. Wzrost kosztów związany z amerykańskimi cłami oraz potencjalne napięcia po stronie konsumentów mogą wpłynąć na rentowność w IV kwartale 2025.
„W odniesieniu do produktów, które będą oferowane w czwartym kwartale 2025 roku, globalny wpływ czynników zewnętrznych jest prognozowany jako nieco pozytywny w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, ale mniej korzystny niż wpływ na marżę brutto w trzecim kwartale, ponieważ szacuje się, że koszty ceł będą miały większe oddziaływanie”
– objaśnia Daniel Ervér
Co dalej z H&M?
Podejmowane działania przynoszą rezultaty: spółka wzmacnia rentowność, optymalizuje zasoby i wchodzi na nowe rynki. Według stanu na dzień 31 sierpnia 2025 Grupa H&M posiadała łącznie 4118 punktów sprzedaży na całym globie. To o 180 mniej (-4%) niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
- H&M – 3680 salonów (-26)
- COS – 238 sklepów (-1)
- Monki – 17 salonów (-15)
- Weekday – 43 punkty (-3)
- & Other Stories – 66 sklepów (-3)
- ARKET – 42 salony (0)
- H&M Home – 32 sklepy (0)
Polecamy: ARKET otwiera trzeci sklep w Polsce. Znamy lokalizację!
Cel? Według raportu finansowego H&M priorytetem będzie utrzymanie marż i sprzedaży w zbliżającym się, bardziej wymagającym sezonie jesienno-zimowym.
„Zakres, w jakim nasilają się korzystne elementy powiązane z kosztami sprzedanych dóbr (COGS), będzie głównym tematem dyskusji – jak również to, w jakim stopniu może to być częściowo skompensowane przez wydatki amerykańskich ceł i reinwestycje środków w pozostałej części roku oraz w 2026 r.”
– komunikuje analityk firmy Jefferies, James Grzinic.
Choć rosnące wydatki i presja ze strony konsumentów mogą wpłynąć na rezultaty w nadchodzących miesiącach, H&M udowodnił w trzecim kwartale, że efektywnie mierzy się z wyzwaniami. Debiut na nowych rynkach, unowocześnienie e-commerce i stała optymalizacja kosztów tworzą mocną bazę do dalszego rozwoju. Jeśli spółka utrzyma tempo, ma szansę stać się jednym z liderów odradzającego się handlu detalicznego.
Zdjęcie główne: H&M FW2025, Spotlight Launchmetrics
Katarzyna Wendzonka
O AutorzeLatest Posts
Redaktorka i copywriterka z 8-letnim doświadczeniem oraz absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2017 roku pisze o modzie, urodzie i szeroko pojętym lifestyle’u – teraz również od strony biznesowej. Zawodowo związana między innymi z Fashion Biznes, prywatnie początkująca minimalistka oraz miłośniczka kawy i kryminałów. W wolnych chwilach odkrywa sekrety UX writingu i psychologii.
- To nie żart: „Vogue” walczy o markę z magazynem o psiej modziepaź 7, 2025
- Rosyjski atak na Lwów. Magazyn z towarem polskiej marki zniszczonypaź 6, 2025
- Gigant designu na krawędzi. Zamyka sklepy i walczy o przetrwaniepaź 6, 2025
- Elon Musk przekracza historyczną granicę. Tak zmienia definicję bogactwapaź 4, 2025
- Rok temu 3 miliony, teraz tylko 400 tysięcy. Popularna marka odzieżowa znów na sprzedażpaź 4, 2025