Polski operator paczkomatów InPost przejął hiszpańską firmę kurierską Sending, umacniając swoją pozycję na jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Transakcja wpisuje się w strategię Grupy zakładającą budowę europejskiej sieci logistycznej i jest już drugą zagraniczną akwizycją w 2025 roku (po brytyjskiej firmie Yodel).
InPost umacnia swoją pozycję na Półwyspie Iberyjskim
Pod koniec drugiego kwartału 2025 roku InPost posiadał około 3000 Paczkomatów® i 9000 punktów PUDO w Hiszpanii i Portugalii, a do końca roku planuje uruchomić kolejne 1000 urządzeń. Przejęcie Sending rozszerzy ofertę operatora o całodobowe dostawy „od drzwi do drzwi”, tworząc hybrydowy ekosystem „skrytka + do drzwi”.
Dlaczego wysyłanie?
Sending to rodzinna firma z Madrytu, działająca od 2009 roku, posiadająca 165 oddziałów, flotę 1600 pojazdów i magazyny o łącznej powierzchni 75 000 m². Poza Półwyspem Iberyjskim obsługuje Andorę, Gibraltar, Ceutę, Melillę, Wyspy Kanaryjskie i Azory, a także codzienne przesyłki z sześciu krajów europejskich. Dla InPost oznacza to natychmiastowy dostęp do sieci kurierskiej „ostatniej mili” i doświadczenie w realizacji zamówień, bez konieczności budowania własnej floty.
Nowy ekosystem dostaw: Paczkomaty + dostawa do drzwi
Firma podkreśla, że jest już drugą co do wielkości siecią paczkomatów na Półwyspie Iberyjskim. Integracja usług Sending umożliwi klientom wybór między bezkontaktowym odbiorem w paczkomacie, dostawą PUDO lub tradycyjną dostawą kurierską. Oczekuje się, że ta kombinacja przyspieszy wzrost wolumenu przesyłek, zwiększy elastyczność i skróci czas dostawy.
Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost, ogłosił kontynuację strategii łączącej rozwój organiczny z przejęciami na kluczowych rynkach europejskich. Grupa działa już w dziewięciu krajach i posiada ponad 83 000 lokalizacji OOH (paczkomatów i PUDO). Po sfinalizowaniu integracji z Sending, firma zamierza przyspieszyć instalację nowych maszyn oraz wdrożenie rozwiązań typu „kliknij i odbierz”.