Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Koniec ery surfshopów? Kultowe marki zamykają sklepy - Gospodarka i Biznes News

Koniec ery surfshopów? Kultowe marki zamykają sklepy

Quiksilver, Billabong i Volcom zamykają sklepy. Zdjęcie jasnego, klasycznego samochodu z deską surfingową marki Billabong przymocowaną do bagażnika dachowego. W tle widać zaparkowane pojazdy i osoby na parkingu, a także fragmenty drzew i budynków.

W Stanach Zjednoczonych trwa fala masowych zamknięć sklepów znanych marek odzieży surferskiej i deskorolkowej, takich jak Quiksilver, Billabong i Volcom. Te niegdyś kultowe dla millenialsów brandy, kojarzone z luzem i aktywnym trybem życia, kończą działalność w ponad 100 lokalizacjach po tym, jak ich operator – firma Liberated Brands – ogłosił bankructwo.

Quiksilver, Billabong i Volcom zamykają sklepy

Trzy kultowe marki odzieżowe – Billabong, Quiksilver oraz Volcom – ogłosiły zamknięcie wszystkich swoich sklepów stacjonarnych w Stanach Zjednoczonych. Decyzja ta wynika z wniosku o upadłość na podstawie rozdziału 11 (Chapter 11), złożonego przez ich operatora, Liberated Brands LLC z siedzibą w Costa Mesa w Kalifornii.

Zespół Liberated pracował niestrudzenie przez ostatni rok, aby pchnąć te kultowe marki do przodu, ale niestabilna gospodarka światowa, zmiany w wydatkach konsumenckich w obliczu rosnących kosztów utrzymania i presja inflacyjna spowodowały ogromne straty – poinformowano. 

Jak zaznaczył w oświadczeniu Todd Hymel, dyrektor generalny Liberated Brands, firma boryka się z 83 milionami dolarów w zabezpieczonym długu oraz 143 milionami dolarów w niezabezpieczonym długu. Te znaczące zobowiązania finansowe stały się dodatkowym obciążeniem dla spółki.

Przeczytaj również: Upada polska fabryka obuwia w Pile. 150 osób do zwolnienia

Co dalej z kultowymi markami surferskimi?

Chociaż sklepy znikają z ulic, nie oznacza to końca samych marek. Prawa do Quiksilver, Billabong i Volcom należą do Authentic Brands Group (ABG), która zamierza kontynuować produkcję. ABG w oświadczeniu dla CNN przekazał, że sklepy wspomnianych marek były między innymi “obciążone nieefektywnymi lokalizacjami”. Po wdrożeniu zmian mają być one sprzedawane w wyspecjalizowanych sklepach detalicznych, domach towarowych, a także online.

Przedstawiciele Authentic Brands Group poinformowali, że istniejące dotychczas fizyczne placówki były obciążone niekorzystnymi czynnikami – przestarzałymi lokalizacjami i zbyt wysokimi kosztami utrzymania. Zmiana strategii ma zapewnić trzem markom „bardziej zwinne i odporne” funkcjonowanie w przyszłości.

Przeczytaj również:

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *