Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.
Przeczytaj również: “Tworzymy nie tylko buty, ale prawdziwe obiekty pożądania”. Giuseppe Santoni o debiucie marki Santoni w Polsce [WYWIAD]
Loewe zwiększa roczny zysk o ponad 60 proc.
Hiszpański dom mody Loewe przeżywa istny rozkwit. Niedawno zajął on pierwsze miejsce w prestiżowym Lyst Index, rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie. Za pośrednictwem opublikowanych wyników finansowych okazało się, że równie dobrze radzi sobie w kategorii rozwoju własnego biznesu. Zysk netto należącej do luksusowej grupy Louis Vuitton Moët Hennessy marki wzrósł w zakończonym roku obrotowym o ponad 60 proc.
Polka po 12 latach odchodzi z kultowej marki
Przez 12 lat z sukcesami współtworzyła jedną z najpopularniejszych polskich marek streetwearowych. Karolina Słota żegna się z autorską marką Local Heroes. „Po ponad 12 latach podjęłam decyzję o odejściu z LOCAL HEROES, jako dumna współzałożycielka brandu, który zmienił nie tylko moje życie, ale też rynek odzieżowy w Polsce” – rozpoczęła swoje oświadczenie Karolina Słota.
Przeczytaj również: Małgorzata Szumowska w jury Fashion Film Festival! Trwa nabór do konkursu z główną nagrodą o wartości 3 tys. EUR
Mytheresa przejmuje Yoox Net-a-Porter
W poniedziałkowe przedpołudnie otrzymaliśmy informację potwierdzającą transakcję, o której w kuluarach spekulowano od wielu miesięcy. Spółka Mytheresa zawarła ze szwajcarskim konglomeratem Richemont wiążące porozumienie w sprawie nabycia 100 proc. udziałów Yoox Net-a-Porter. Przyjrzeliśmy się szczegółom umowy oraz sprawdziliśmy, jak na ten komunikat zareagował rynek.
Kate Moss stworzyła kolekcję dla Zary
Zara połączy siły z ikoną modelingu Kate Moss we wspólnej imprezowej kapsule. Supermodelka ma już na swoim koncie głośną współpracę z Topshopem. Czy linia Kate Moss x Zara odniesie podobny sukces?
Przeczytaj również: „Świat mody od lat stanowi integralną część DNA marki MARTINI” – Aleksandra Jakubowiak, marketing managerka MARTINI, oraz Łukasz Jemioł, założyciel marki JEMIOL, o stworzeniu ikonicznej kolekcji [WYWIAD]
Zalando podwyższa całoroczną prognozę na 2024 rok
W piątkowe przedpołudnie spółka Zalando poinformowała o podwyższeniu całorocznej prognozy. To niewątpliwy efekt wzrostu popytu konsumenckiego zaobserwowanego w branży w trzecim kwartale, ale również trafionej ekspansji ofertowej w kierunku lifestyle’u, ekosystemu opartego na jakości oraz otwarciu zasobów B2B. Zauważmy, że Zalando osiągnęło liczbę aktywnych klientów powyżej 50 mln.
To pierwsze miasto, które bezpłatnie odbierze używane ubrania
Częstochowa jako pierwsze miasto w Polsce wprowadziła innowacyjny system bezpłatnego odbioru zużytych tekstyliów bezpośrednio z mieszkań mieszkańców. Inicjatywa ta jest odpowiedzią na nowe przepisy unijne, które wchodzą w życie od początku 2025 roku.
Przeczytaj również: Te marki szukają pracowników. Sprawdź i aplikuj
Zdjęcie główne: Spotlight