Zalando podwyższa prognozę na 2024 rok. Zadecydował III kwartał

Zalando

W piątkowe przedpołudnie spółka Zalando poinformowała o podwyższeniu całorocznej prognozy. To niewątpliwy efekt wzrostu popytu konsumenckiego zaobserwowanego w branży w trzecim kwartale, ale również trafionej ekspansji ofertowej w kierunku lifestyle’u, ekosystemu opartego na jakości oraz otwarciu zasobów B2B. Zauważmy, że Zalando osiągnęło liczbę aktywnych klientów powyżej 50 mln.

Przeczytaj również: Uniqlo odnotowuje rekordowy zysk. Jaka jest recepta na sukces “japońskiej Zary”?

Zalando podnosi prognozę na 2024 rok. Szczegółowe szacunki

Znaczący wpływ na całoroczną prognozę Zalando mają wyniki spółki za trzeci kwartał. W nim jej GMV (wskaźnik, który oznacza całkowitą wartość wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepie w określonym czasie) odnotował wzrost o 7,8 proc. rdr do 3,5 mld EUR. W tym samym czasie przychody niemieckiego e-commerce’u osiągnęły poziom 2,4 mld EUR (+5 proc. rdr), natomiast skorygowany EBIT wyniósł 93 mln EUR.

Oczekiwany wzrost całorocznego GMV w 2024 roku wynosi teraz między 3 a 5 proc. (poprzednia prognoza: między 0 a 5 proc). Szacowany wzrost przychodów między 2 a 5 proc. (poprzednia prognoza: między 0 a 5 proc.). Spodziewana wartość całorocznego skorygowanego EBIT w 2024 roku znajduje się w przedziale między 440 a 480 mln EUR (poprzednia prognoza: między 380 a 450 mln EUR). – W trzecim kwartale popyt konsumencki wzrósł w całej branży, z silnym początkiem sezonu jesień/zima, w porównaniu do powolnego początku ubiegłego roku – komentował Robert Gentz, współdyrektor generalny Zalando.

Przeczytaj również: To koniec ery papierowych rachunków. Nadchodzą rewolucyjne zmiany dla klientów i przedsiębiorców

Spółka Zalando poinformowała również o rocznych nakładach kapitałowych, które mają wynieść 200 mln EUR (poprzednia prognoza: między 250 mln a 350 mln EUR). W jej planach jest także utrzymanie pozytywnego trendu ponad 50 mln aktywnych klientów.

zalando
Kampania Zalando jesień/zima 2024 – „Co mam na sobie?”

Przeczytaj również: Uniqlo odnotowuje rekordowy zysk. Jaka jest recepta na sukces “japońskiej Zary”?

Reakcja kursu na komunikat niemieckiej spółki

Przed godziną 11:00 notowane na giełdzie we Frankfurcie akcje niemieckiej spółki Zalando delikatnie tanieją do 30,29 EUR. Oznacza to, że ich poziom jest wciąż zbliżony do maksimum z ostatnich dwunastu miesięcy. Jednoroczna zmiana wartości walorów wynosi obecnie 36,98 proc. W przypadku Zalando wskaźnik P/BV (informujący o bieżącej wycenie przez rynek wartości księgowej, czyli różnicy pomiędzy aktywami bilansowymi a zobowiązaniami ogółem, danej spółki giełdowej) znajduje się na poziomie 3,14.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *